Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Az Audi e-tron

Az Audi a 2009-es Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) egyik valódi különlegességével jelent meg a Majna partján, mégpedig az e-tron, a tisztán elektromos hajtású, nagyteljesítményű sportautója formájában.


Az e-tron kerekeit összesen négy – az első és a hátsó tengelyen két-két – elektromos motor hajtja, amelyek így vérbeli quattro modellé varázsolják a tanulmányt. A kétüléses újdonság 230 kW (313 LE) teljesítményével és nem tévedés, 4500 newtonméter forgatónyomatékával 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a 60 és 120 kilométer/óra közötti sprintet pedig mindössze 4,1 másodperc alatt teljesíti. A lítiumion-akkumulátor 42,4 kilowattóra tisztán felhasználható energiamennyiséggel szolgál, ami mintegy 248 kilométeres hatótávot biztosít.

A tanulmánymodell menetteljesítményei azonban korántsem az egyetlen pozitív bizonyítékként jelennek meg a következetes és teljes körű tervezési stratégia mellett. Már formavilága is egyértelművé teszi, hogy az e-tron a sportautók csúcsligájának játékosa, felépítése pedig az elektromos járművek alapvető adottságaihoz igazodik. Az akkumulátor ennek megfelelően közvetlenül az utascella mögött kapott helyet, a tömegközéppont kedvező elhelyezkedésével optimális tömegeloszlást biztosítva az első és a hátsó tengely között.

Audi e-tron

Az e-tron négy elektromotorja tekintélyes forgatónyomatékát a pillanatnyi menethelyzet támasztotta igények szerint oszthatja el a kerekek között. Ez az úgynevezett „torque vectoring" koncepció mély benyomást keltő menetdinamikai képességeket, kanyarban pedig mindeddig elérhetetlen mozgékonyságot és irányíthatósági pontosságot kölcsönöz az e-tron számára.

Technikája számos elemében az Audi egészen újszerű, részben forradalminak nevezethető megoldásokat alkalmaz. Az utastér hatékony fűtéséről hőszivattyú-rendszer gondoskodik, a hajtás, a nagyteljesítményű elektronika és az akkumulátor szabályzását pedig innovatív termo-menedzsment rendszer végzi, amely a magas hatótáv a kényelem kárára kötött kompromisszumok nélküli elérésének egyik kulcsfontosságú tényezője. A járműelektronika és a környezet kapcsolata – az úgynevezett „Car-to-X" kommunikáció – pedig új dimenziókat nyit a gazdaságosság, a biztonság és a kényelem területén

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vadonatúj Ford C-MAX sorozat

Az izgalmas, kétmodelles C-MAX sorozat globális premierje a Frankfurti Autószalonon volt. Az új… Tovább olvasom