Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 2°C | 6°C Még több cikk.

Az Audi A8 hybrid

Az Audi legújabb technikai tanulmánymodelljeként mutatta be A8 hybrid modelljét, amelynek két erőforrása – egy 2.0 TFSI belsőégésű és egy elektromos motor – együttesen 180 kW (245 LE) teljesítményt és 480 newtonméter forgatónyomatékot produkál.

E korszerű hajtásrendszer már egy nagyobb hathengeres belsőégésű konstrukció kínálta dinamikus menetteljesítményeket biztosítja az Audi luxuslimuzinja számára. A ˝downsizing˝ elvének következetes alkalmazása az elektromos hajtások előnyeivel együttesen az üzemanyag-fogyasztás tekintetében is jól érzékelhetően fejti ki hatását: az Audi A8 hybrid 100 kilométerenként mindössze 6,2 liter üzemanyaggal is beéri, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 144 gramm.
 

Párhuzamos hajtásrendszer
 
Az Audi A8 hybrid párhuzamos hibrid rendszerrel készült, amely magas hatásfokú megoldásként jelentősen mérsékli a rendszerben fellépő súrlódási és egyéb teljesítményveszteségeket. A 155 kW (211 LE) teljesítményű négy hengeres benzinmotor illetve a nyolcfokozatú automata sebességváltó közé erőteljes elektromos motort iktattak a konstruktőrök, amelynek teljesítménye 33 kW (45 LE), maximális forgatónyomatéka pedig tekintélyes 211 newtonméter. A kétféle erőforrás együttműködése nyomán a rendszerteljesítmény 180 kilowattra, míg az együttes forgatónyomaték 480 newtonméterre adódik. Az Audi A8 hybrid ezzel mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, míg csúcssebessége eléri a 235 kilométer/órát.
 

Teljes hibrid konstrukció
 
Az A8-tanulmány benzines és elektromos hajtásrendszerével önállóan is közlekedhet, de akár kombinálhatja is a két erőforrás teljesítményét. A motorfék- és fékezési fázisok során az elektromos motor generátorüzemre vált, s a jármű mozgási energiájának egy részét elektromos energiává alakítva táplálja vissza a fedélzeti hálózatba. A hibridhajtás önmagában több, mint két kilométeren át, akár 65 kilométer/órás tempóig is lehetővé teszi a haladást, ami bőségesen elegendő a nagyvárosok jellemző araszoló forgalma során.
 

Fejlett lítiumion-technika
 
Az Audi A8 hybrid töltéstároló egységeként egy rendkívül korszerű lítiumion-akkumulátor szolgál, amely a jármű hátuljában kapott helyet, s csekélyebb helyigénye illetve saját tömege révén teljesítményében felülmúl minden más koncepciót. Névleges kapacitása 1,3 kilowattóra, üzemi feszültsége pedig 266 Volt. Az akkumulátor számára nagyszilárdságú ház biztosít kellő védelmet, a mindenkor ideális hőmérséklettartományról pedig külön szellőztetőmodul gondoskodik. Az Audi A8 hybrid csomagtere 400 literes térfogatával mindemellett is magas használati értéket képvisel.
 

Külső és belső azonosító jegyek
 
A magas fényű motorburkolat és a csomagtér átlátszó akkumulátorborítása a hibridtechnikát a külső szemlélő számára is jól láthatóvá teszi. A „Hybrid" feliratú, megvilágított küszöblécek mindegy egyes beszálláskor igényes és diszkrét módon jelzik a jármű elektromos hajtásrendszerét, s korszerű LED-technikájuknak köszönhetően különösen energiatakarékosan üzemelnek. Az utasokat a műszerfalon is feltűnő „Hybrid" felirat fogadja, az energiaáramlásokat pedig a kombinált műszeregység „Powermeter" kijelzője jeleníti meg látványosan.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ford: új amerikai rendőrautó

2011-től új rendőrautókra cserélhetik az amerikai filmekből itthon is jól ismert Ford Crown… Tovább olvasom