Kisalföld logö

2018. 05. 27. vasárnap - Hella 16°C | 26°C Még több cikk.

Az A-osztály új nemzedékének világpremierje

Rivaldafénybe áll az A-osztály új nemzedéke: átfogó modellfrissítés után az eddiginél is fiatalosabb, vonzóbb és környezetkímélőbb lett a sikeres kompaktautó.

A különösen kelendő A 150 és A 170 először áll rendelkezésre a kényelmes ECO Start-Stop funkcióval, amely városi forgalomban akár kilenc százalékkal csökkenti ezen BlueEFFICIENCY modellek fogyasztását. A háromajtós A 160 CDI-hez kiegészítő BlueEFFICIENCY csomagot fejlesztettek ki, ez 4,5 literre szorítja le a kupé fogyasztását. Független szakértők a világ első kompakt autójaként környezetvédelmi bizonyítvánnyal ismerték el az A-osztály ökológiai előrelépését.

Az 1997-es világbemutató óta trendteremtőként és újdonsághordozóként szerzett hírnevet az A-osztály. Megnyugtató biztonság, gyakorlatias sokoldalúság és a Mercedesre jellemző megbízhatóság tették népszerűvé az eredeti koncepciójú járművet – összesen több mint kétmillióan döntöttek mellette. Ugyanezekre az erényekre épít az A-osztály új nemzedéke is. 2008 tavaszán alaposan átdolgozva jelenik meg az ötajtós kivitel, illetve a háromajtós kupé. Elölről nézve fiatalosabb és magabiztosabb lett, átformált fényszórója lendületes vonalakkal köti össze a frontkiképzést és az autó oldalát, amelyek tökéletesen egyöntetű hatást keltenek. Erősíti e hatást a szintén átdolgozott lökhárító jóval megnövelt, a karosszéria szélességét hangsúlyozó alsó beömlőnyílása. Az új a hűtőmaszk jobban kifejezi az A-osztály progresszív természetét.



Minőségi elegancia

Az orrész formai elemei az eddiginél jobban megkülönböztetik az A-osztály változatait. Az AVANTGARDE lökhárítójának határozottabb nyilazása például az agilitásra utal. Oldalnézetből az egyedi keréktárcsák adják az eltérést. Míg az alapkivitelen 15 colos kereket és hétküllős dísztárcsát alkalmaznak, az ELEGANCE és az AVANTGARDE saját, 16 colos könnyűfém keréken gördül. A megnagyobbított tükörházat és a kilincseket valamennyi modellen színre fényezik.

Az A-osztály hátulját módosított lökhárító és az oldalakra messze benyúló hátsó lámpa uralja. E két részlet szélesebbnek és erőteljesebbnek mutatja a karosszériát.



Utastér: nagyobb rakodóhelyek, új szövetek

A minőségi hatás fokozását tartották szem előtt a Mercedes szakemberei az utastér átdolgozásakor is. Új, kiváló üléshuzatok és ajtóborítások mellett füstszürke, ferdén szálkefélt dekorációk tűnnek fel az AVANTGARDE kivitelben, míg az ELEGANCE előkelőségét faberakások fokozzák. Mindegyik változatban nagyobb lett a középkonzol rakodó rekesze és az első ülések közötti italtartója.

Gazdaságosság: csak 4,5 literrel

Száz kilométeren 4,9 és 8,1 liter közötti fogyasztásával jelzi gazdaságosságát az A-osztály új nemzedéke. Részletfinomításoknak köszönhetően nyolc százalékkal, illetve fél literrel kevesebb gázolajat használnak el a korszerű, közös nyomócsöves dízelek a korábbiaknál. A háromajtós, kéziváltós A 160 CDI-be 2008 őszétől építi be a Mercedes-Benz BlueEFFICIENCY csomagot, amely tovább javítja a motor hatásfokát, az energiagazdálkodást, az aerodinamikát, a gördülési ellenállást és a súlyt. Összhatása a fogyasztás további 0,4 literes leszorítása, úgyhogy csupán 4,5 liter a végeredmény. A 60 kW/82 LE teljesítményű kupé CO2-emissziója 119 gramm per kilométer.
A BlueEFFICIENCY-csomag egyik eleme az aerodinamikailag tökéletesített hűtőmaszk. Belső oldala zárt, így csökken a motortérbe áramló levegő mennyisége, a hűtés viszont nem szenved csorbát. A karosszéria tízmilliméteres leültetése tovább mérsékli a légellenállást. További lehetőséget használtak ki a tervezők azáltal, hogy a generátor-felügyelet csak motorfékezéskor engedi tölteni az akkumulátort.



Start-Stop funkció: alapjáraton leáll a motor

A benzinesek esetében az újonnan kifejlesztett ECO Start-Stop funkció eredményez 0,4 litert elérő fogyasztáscsökkenést. A kelendő A 150 BlueEFFICIENCY és A 170 BlueEFFICIENCY modellekhez 2008 őszétől áll rendelkezésre ez a rendszer, amely önműködően leállítja a motort, amikor kis sebességnél motorfékkel gurul az autó, és megnyomják a féket. A vezetőt a kombinált műszer kijelzése tájékoztatja erről. Aztán a másodperc töredéke alatt, szinte hangtalanul újraindul a motor, amint kinyomják a kuplungot, vagy felengedik a féket. Ez a kényelmes és gyors indítózás a Mercedes-technika egyik fő előnye más megoldásokhoz képest. ECO Start-Stop funkcióval újabb 6,5 százalékos megtakarítást lehet elérni. Az A 150 BlueEFFICIENCY (70 kW/95 LE) szabványos mérés szerint átlagosan 5,8 litert fogyaszt, ami 139 gramm szén-dioxidnak felel meg, de városi forgalomban még nagyobb lehet a tényleges különbség: az összesen 1,2 millió kilométernyi próbaút felét városban teljesítették, ahol kilencszázaléknyi eltérés mutatkozott az új modell javára.

Az ilyen gyakorlati tesztek különösen mérvadók a Mercedes-Benznek, amely az autók környezeti hatását sem csak szabványosított mérésekkel ellenőrzi, hanem az egész életciklusukat veszi figyelembe, a gyártástól a használaton át a bontásig. Több mint 40 000 tételből álló elemzés ad teljes képet, és teszi lehetővé a fejlesztés objektív értékelését. Ez az Öko-mérleg az alapja a szigorú, nemzetközi ISO 14062 szabvány alapján odaítélt „Design For Environment" környezetvédelmi díjnak, amelyet világszerte elsőként nyert el az A-osztály a kompaktautók közül.

Biztonság: villogó féklámpa figyelmeztet

Az adaptív féklámpával a felső kategóriából vonult be egy újdonság a kompakt autók világába: 50 km/óra fölötti vészfékezéskor gyorsan villognak a féklámpák, figyelmeztetve a követő jármű vezetőjét, aki ezáltal hamarabb reagálhat, és idejében meg tud állni.

Az utasvédelem terén mércének számít az A-osztály kétfokozatú frontlégzsákja, övfeszítője az első és a hátsó-külső üléseken, överőhatárolója, aktív első fejtámlája és fej-mellkas oldallégzsákja. Ezekhez járul a bizonyos erősséget meghaladó ütközésre reagáló belső világítás, amely megkönnyíti az utasok tájékozódását és a mentést.



Parkolósegéd: ultrahang és elektromos kormányzás

Parkolóhely-kereséskor és betolatáskor mindegyik modellváltozathoz kapható aktív Parkolósegéd siet az A-osztály vezetőjének segítségére. Elhaladás közben az újonnan kifejlesztett oldalsó ultrahangos érzékelők keresnek megfelelő üres helyet a járda mellett, és kijelzőn tájékoztatják az autóst. Ha megfelelő hely mutatkozik, nyíl mutatja, hogy az melyik oldalon található. A vezető hátramenetet kapcsol, igazolja a kijelzést és gázt ad, mire a rendszer átveszi a kormányzást, és bemanőverezi az autót. A sofőrnek csak annyi a dolga, hogy gázt adjon és fékezzen; ebben a PARKTRONIC ultrahangos érzékelői segítik, mutatva a távolságot az előrébb és hátrébb álló kocsitól.

Automatikus beparkoláskor az üres helynek csak 1,30 méterrel kell hosszabbnak lennie az A-osztálynál – ez jelzi a technika pontosságát. Hála az autó kompakt méreteinek, már 5,19 méteres hézag elegendő: az egész világon nincs még egy autó, amely ennyire kis helyre lenne képes automatikusan beállni.

Az elektronikus menetstabilizáló (ESP®) új funkcióval, az automatikus Dombsegéddel bővült, amely lejtőn megakadályozza a kocsi visszagurulását, míg a fékről átlép a gázra a vezető.

Audio: új készülékek, Bluetooth, színes kijelző és Európa-navigáció

Mint a 2008-as évjárat valamennyi új Mercedes-modellje, az A-osztály is tökéletesített tájékoztató-szórakoztató készülékeket kapott. Az új Audio 50 APS színes kijelzőjét, egész Európára kiterjedő DVD navigátorát és DVD lejátszóját is felülmúlja a COMAND APS csúcsmodell keménylemezes navigátora, zenetára, SD-kártyahelye és hangvezérlése. Még nagyobb zenei élményt biztosít az interaktív médiacsatlakozó, amely az MP3-lejátszót, USB-tárat és egyéb hordozót kapcsolhat az autó szórakoztató berendezéséhez.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutató: Nissan Qashqai+2

A Nissan Qashqai kiváló eladási eredményekkel büszkélkedő, kategóriákat egyesítő kompakt crossover… Tovább olvasom