Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Autópiaci bogarászás

Sokan tartanak attól, hogy hazánk uniós csatlakozása után jelentősen megemelkednek a használtautó-árak, a kereslet és a kínálat mégsem kapott lendületet- derült ki a vasárnaponkénti győri börzén.
Egyre kisebb a kínálat, kevesebb az érdeklődő a stadion mellett a vasárnap délelőtti győri autóbörzén. Az egyik szervező, Varga László elmondta: hat éve még háromszáz jármű töltötte meg a parkolót, mostanában előfordul, hogy huszonöt jármű áll ugyanott. Ennek egyik oka szerinte, hogy szaporodnak a használt járművekkel foglalkozó kereskedők. Náluk az ügyintézés több szempontból egyszerűbb.
A vasárnapi börze előnye, hogy nem kell az autót egy telepen hagyni és esetenként jobb árat is lehet kapni érte, mint máshol.

Alkalmi vétel

Olyan ez a piac, mint az ószeres kínálata: az ócskaságok közt mindig lehet jól használható holmit, sőt, néha ritkaságot is találni.
Persze ez a hely főként az alacsonyabb árkategóriájú járművek fóruma, rendszerint több szocialista típust, Trabantot, Wartburgot, Skodát kínálnak gazdáik.
Az elmúlt hétvégén legtöbben egy veteránautóra csodálkoztak rá. Főképpen azért, mert tulajdonosa alkalmi vételnek számító áron adta a kétüléses Bogárt. Persze mindjárt érthetővé vált, hogy miért, mikor Nagy Attila elmondta, hogy egy SMS-játékon nyerte a harminckét éves, átalakított járművet. 700 ezerért rakta ki a sárga bogárhátút – ennyiért egy húszéves Volvót is lehet kapni –, pedig tudja, hogy nagyobb az eszmei értéke, egy gyűjtő többet is adna érte. Ám neki nincs türelme az utánajáráshoz.

Utolsó remény

A nézelődők viszont kitartásról tettek tanúbizonyságot. Akadt, aki többször is körbejárta a terepet. Volt, aki csak megszokásból jött le sétálni közeli lakásából, mások egy faluban laknak, mégis itt jöttek rá, hogy jó üzletet tudnak kötni. Forika János Volkswagenjét bocsátotta áruba. Nehéz szívvel ugyan, de megválik tőle. A vasárnapi börze volt az utolsó reménye. Elmondta, hogy ha itt sem kel el, akkor a kereskedő beszámítja annak a járműnek a vételárába, amit már kinézett. De bízott benne, hogy a piacon jobb árat kap érte. Szerinte a pénztárcájuk miatt vásárolnak az emberek használt autókat, és úgy véli, arra is gondolni kell, hogy amint az újat elhozza az ember a kereskedőtől, az rögtön jelentős összeget veszít értékéből. Érdeklődött arról is, hogy hazánk uniós csatlakozása után hogyan alakul a használtautó-piac. Úgy tudja, emelkednek az árak a különböző illetékek miatt.

Az új a jobb?

Szintén külföldi tapasztalatairól számolt be Róka Imre. Szerinte Ausztriában a dízelt kedvelik, de az nálunk drágább és idegenkednek tőle az emberek, pedig megbízhatóak. Ugyan nem annyira gyorsak, de többet bírnak. A férfi azonban ezúttal feleségének keresett 5–600 ezer forintért kisebb autót, hogy Ikrényből a városba be tudjon járni. Egy Lada Szamarát és egy

Fiatot is megfelelőnek talált erre a célra. Azt vallja, amit Henry Ford is, hogy a „legjobb autó az új autó", de választásának a pénzügyi lehetősége szab határt. Szerinte a korábbiakban és a kereskedőknél tapasztaltakkal ellentétben az árak a börzén most arányban vannak az értékekkel.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ford-visszahívás

Az amerikai Ford 1,68 millió terepjárót hívott vissza defektes ülések miatt: az 1998–2002… Tovább olvasom