Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Audi R8 V12 TDI concept

Az Audi a 2008-as Detroiti Autókiállításon igazi forradalmat indít a „királykategóriában" – az első 12-hengeres dízelmotorral egy nagyteljesítményű sportkocsiban.
A V12 TDI hatliteres összlökettérfogattal az Audi R8 alapjaira épült koncepciómodellt hajt, mégpedig brutális 500 lóerővel és 1.000 newtonméterrel. E hajtásrendszerével az Audi új fejezetet nyit a dízeltechnika történetében. Az Audi versenysportbeli tapasztalataival felvértezve a matt „Grace ezüst" árnyalatú R8 V12 TDI concept a legmagasabb szintű menetdinamikai adottságokat, úttörő technikát és izgalmas formavilágot képvisel.



A V12 TDI közeli rokonságban áll a kétszeres Le Mans-i győztes Audi R10 motorjával, ezért az Audi R8-at már menetteljesítményei alapján is a szupersportkocsik szűk körébe katapultálja. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprinthez mindössze 4,2 másodperc szükséges, csúcssebessége jóval 300 kilométer/óra felett alakul. A maximális forgatónyomaték már 1.750 percenkénti fordulatszámnál megjelenik, s olyan vonóerőt produkál, ami még e felső „ligában" is példa nélküli.

Az új V12 TDI az Audi V-motorjainak családjába tartozik, s ennek megfelelően az e motortípus számára ideális 60 fokos hengerszögben épült. Műszaki ínyencségei között szerepel a lánchajtás újszerű konstrukciója, amelyre a common-rail befecskendező rendszer két új fejlesztésű magasnyomású szivattyúja csatlakozik.




Vérpezsdítő és az ilyen kaliberű sportkocsikhoz méltó a hanghatás is: noha diszkrét és az építési módból is adódó rendkívül kultúrált járás jellemzi, telt hangzásával és agresszív magas felhangjaival a 12-hengeres semmi kétséget sem hagy teljesítménytartalékai felől.


Győztes gének

Magas teljesítményével és intenzív vonóerejével az Audi minden TDI-konstrukciója a legdinamikusabb hajtóművek közé tartozik. A márka a sorozatgyártásban is már elégszer igazolta sportos karakterét, nem utolsósorban a hat- illetve nyolchengeres 3.0 TDI és 4.2 TDI erőforrásokkal. Az Audi 2006 óta azonban a versenypályákon is új fejezetet nyitott. A dízelmotor az R10 sportprototípusban Sebringben (Florida) a teljes benzines konkurencia felett aratott diadallal mindjárt az első hosszú távú versenyét megnyerte, amelyen rajthoz állt. Legfontosabb győzelmeit kétségkívül a 2006-os és 2007-es Le Mans-i 24 órás viadalokon aratta, ahol a teljes nemzetközi elitet maga mögött hagyta.



Az R10 V12 TDI verseny-aggregátja 5,5 literes hengerűrtartalmából több mint 650 lóerőt produkált, amely áttételezéstől függően akár 330 kilométer/óra végsebességhez is elegendőnek bizonyult. Tartóssága a rajongókat és a szakembereket egy csapásra meggyőzte, miközben hangja is óriási meglepetést okozott: a bivalyerős Audi dízel a versenymotoroktól szokatlan módon szinte csak „suttogott".



A versenysport és a szériatechnika az Audinál immár régi hagyományok szerint jól kiegészítik egymást. Az R10 elődje, az R8 FSI-motorja közvetlen benzinbefecskendezésével öt Le Mans-i győzelmet is elhódított. Az Audi sorozatgyártású modelljeiben is alkalmazza a versenysportban edződött FSI-technikát, amelynek legfrissebb példája a széria Audi R8 magas fordulatú V8-asa.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét nemzetközi díjat nyert a Volkswagen TSI-motor

A Volkswagen TSI-fejlesztése tovább folytatta sikersorozatát: Az orosz „Automobili" c. lap… Tovább olvasom