Kisalföld logö

2016. 09. 26. hétfő - Jusztina 13°C | 20°C

Audi kontra BMW

Úgy tűnik, az Audi végre felzárkózott a két angy német márkához, a Mercedeshez és a BMW-hez.
Kattintson a képre!
A két nagy német autómárka (Mercedes és BMW) árnyékában évtizedeken át szerény harmadikként meghúzódó Audi főnökei jelentős sikerként könyvelhetik el, hogy a "négykarikás" márka felzárkózott a müncheni konszern járműveihez. Erről tanúskodik az Auto, Motor und Sport szaklap százezer autótulajdonos körében végzett és februárban nyilvánosságra hozott felmérése.

Eszerint az Audi kocsik azonos pozitív tulajdonságokkal rendelkeznek a vásárlók körében, mint a BMW-k. Ráadásul a német földön sokat számító kidolgozás és megbízhatóság kategóriájában az ingolstadti autók alaposan rávernek müncheni vetélytársaikra. Utóbbiak imázsát alighanem a több típusnál észlelt elektronikai meghibásodások csorbították a vevők szemében. 

Egybecseng a folyóirat ítéletével a Frankfurter Allgemeine Zeitung friss értékelése az Audi A8 L6.0 Quattro modellről. Az ingolstadtiak zászlóshajójának számító A8 sorozat legújabb tagja külsőleg főként "harapósabb" frontrészével tűnik fel a szemlélőnek, ám a "külcsín" mellett a tesztelő újságírókat elsősorban belső kvalitásaival győzte meg az új modell. 

A FAZ szakírói tökéletesnek találták az autó külső és belső kidolgozását. Rendkívül kényelmesek az ülések, amelyekben még hosszú utazások során sem fáradnak el az utasok. Mind az utastér, mind a csomagtartó igen tágas (utóbbinak a térfogata 500 liter), a vezető és az utasok feje, vállai és lábai sehol sem ütköznek zavaró akadályokba. 

Az alumínium alváznak köszönhetően a kocsi saját tömege (méretéhez képest) viszonylag alacsony: 1995 kg. Ennek köszönhetően az autó igen fordulékony, jól veszi a kanyarokat, miközben alig érzékelhetően dől csak meg. A négykerék-meghajtás minden sebességtartományban példás erőátvitelt biztosít, a kormánymű precíz, a fékek roppant hatásosak.  

Amit az újságírók kifogásoltak, az az automata váltó kissé nyers reagálása a hirtelen gázadásra elinduláskor: a kocsi szinte kilőtt a   starthelyről, s bizony időbe telt, amíg a tesztelők megtanulták a minimális gázadással való elindulást. Ezzel együtt dicsérik a 12 hengeres motort, amely alapjárattól 6200-as percenkénti fordulatszámig alig hallhatóan duruzsol, s mindössze 5,3 másodperce alatt gyorsítja fel a kocsit 100 kilométer/óra sebességre. A jármű csúcssebessége 325 km/h volna, ám az automatika már 250-es értéknél közbeszól, meggátolva a további gyorsulást. 

Az 5998 köbcentiméter lökettérfogatú motor persze kissé "szomjas": a teszt során autópályán 14,3 liter, városi forgalomban 18,3 liter 98-as oktánszámú benzint fogyasztott. Ez középkategóriás kocsikhoz szokott fülnek hajmeresztően hangzik, ám az abszolút felső kategóriában elfogadható. Mondhatjuk persze úgy is, hogy aki hajlandó 117 ezer eurót (29 millió Ft) kiadni egy Audi A8-ért, az nem fog kukacoskodni a benzinszámlával. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkészült az 5 milliomodik Audi A6

Az Audi A6 prémium modell története az Audi 100-as modellel kezdődött 37 évvel ezelőtt. Tovább olvasom