Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

Alfa Brera: Új luxuskupé a 159-es alapjain

Az álom megvalósult, az új 260 lovas Alfa Romeo Brera már kapható Magyarországon is.

A latin hódító

Amikor 2003-ban a Genfi Szalonon bemutatták az elragadó Brera koncepcióautót, Giorgetto Giugiaro azt mondta, hogy „ez a rügy kivirágzik még". Az álom  megvalósult, az új Alfa Romeo Brera már kapható Magyarországon is. A háromliteres, 260 lovas, összkerékhajtású V6 benzines Q4 változatot tettük prübára.

Sportosság és elegancia, páratlan, exkluzív stílussal. Harmonikus formák és arányok, az Alfa Romeo műszaki kiválóságával. Tömören így jellemezhetjük az erős érzelmeket keltő, nagyszerű vezetést ígérő autót. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: hogy kombinálják a sportosságot a tágassággal és az utazás elsőrangú minőségével.
A Giorgetto Giugiaro által, az Alfa Romeo Styling Centre együttműködésével tervezett modell a kupé műfajának mesterműve, erőteljes és kompakt autó, nagyszerű személyiség, az utak királynője. Karosszériája 2+2 üléses, és noha nagyvonalúan méretezték (szélesség 1,830 mm, hosszúság 4,413 mm, magasság 1,372 mm, tengelytáv 2,525 mm), karcsú eleje és hátulja kisebbnek mutatja. Vonalai elegánsak, folyamatosak, formája ék-alakú.

Külseje a klasszikus Alfa elődöket idézi, modern interpretációval. Hátsó ablaka például a sok-sok évvel ezelőtti Giulietta Sprintére hasonlít. Hátulja a mai Alfa Romeo modellek megkülönböztető jegyeit viseli, gépháztetejéről az ötvenes évek autói jutnak eszünkbe, és a hűtőmaszk természetesen ezen is dominál. A nagy hátsó lámpák és a négy kipufogó erős sportkocsit mutatnak, akárcsak a széles gumik és a nagy könnyűfém kerekek.

Az Alfa Romeo Brera utastere a vezető köré épül. Ülései nagyszerűen

megtámasztják a testet, de azért hátul is kényelmesek, sőt a kategória legmagasabb színvonalát képviselik. Lehajtásuk 236-ról 546 literre növeli a csomagteret. Háromféle felszereltségi szint készül, mindegyik az elektronikai és telematikai berendezések gazdag tárháza. A belső hangulat kifinomult és hívogató, az anyagok kiváló minőségűek, a megoldások pedig újszerűek, például az utasteret bevilágító nagy, fix üvegtető.

Az Alfa Romeo Brera kétféle JTS benzinmotorral (2.2: 185 LE; 3.2: 260 LE), illetve a 200 lóerős 2.4 JTD turbódízellel áll rendelkezésre (az utóbbival csak későbbi időponttól). A változattól függően manuális vagy automatikus hatfokozatú váltóművet építenek be. Szóval izgalmas száguldásra éppoly alkalmas az autó, mint mindennapi használatra.
A Brera ütőkártyái közé tartozik a biztonság és a dinamikus viselkedés is. Alfás temperamentum ötvöződik itt az utazás kimagasló minőségével. Az első futómű kettős keresztlengőkaros, a hátsó többlengőkaros Multilink. Beállításuk sportos, amit még jobban kihasználhatóvá tesz egyes változatok Q4 összkerékhajtása.

Az Alfa Romeo Brera a legkorszerűbb elektronikai arzenált vonultatja fel a menetbiztonság érdekében. Nem hiányzik belőle a sportosan kalibrált VDC rendszer, a motor nyomatékát szabályozó MSR, sem pedig a kipörgésgátló ASR.

A menetpróbán kiderült, hogy az új V6-os blokk rendkívül csendes és erős, az alfás hangélményt az izgalmasan hangolt kipufogók felől várhatjuk. A kifinomult összkerékhajtás szó szerint az útra tapasztja az elegáns luxuskupét, és a kormányzás, a futómű és a fékek az itáliai sportmárkától megszokott és elvárt magas szintet nyújtják. Az egyedi kialakítású, a hangsúlyt a luxusra helyező utastérben külön élményt jelent a rendelhető üvegtető alkalmazása, ekkor valóban egyedülálló élményt jelent a Brera napfényes belsejében az utazás.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az európai Honda Legend 2006

A Legend kecses vonalai erőt sejtetnek. A meredeken lejtő motorházfedél agresszív orr-részbe fut. Tovább olvasom