Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

A világ legolcsóbb autója

Az indiai Tata csoport csütörtökön bemutatta a világ legolcsóbb autóját. A Tata Nano mindössze 2500 dollárba (alig több mint 400 ezer forintba) kerül. Az autóval azokat célozzák meg, akik motorjukat cserélnék autóra Indiában. A Nanoban nincs légkondícionáló, elektromosan működő ablak vagy szervókormány, de később lesz két luxusváltozat is.
A gyár vezetője, Ratan Tata szerint a közlekedéstörténetben kulcsfontosságú esemény a Nano bemutatása. Biztonságos, elérhető és időjárásálló autót akartunk létrehozni - tette hozzá.


A gyár vezetője, Ratan Tata szerint a közlekedéstörténetben kulcsfontosságú esemény a Nano bemutatása.
A környezetvédők attól tartanak, hogy India zsúfolt útjain további problémát okoz, ha népszerűnek bizonyul a Nano. A több autóból származó növekedett káros gázkibocsátás pedig hozzájárul a globális felmelegedéshez - figyelmeztetnek. Indiában 1,1 milliárd ember él. Az autóeladások várhatóan megnégyszereződnek 2016-ig. A német Volkswagen, a vezető indiai motorbicikli-gyártó és a francia Renault, valamint a Ford is jelezte, hogy beszáll az Indiának olcsó autót előállító versenybe.

Olvasóink írták

  • 17. georg 2008. március 03. 19:31
    „Ez nem is mopedautó...A mopedautó 400 köbcentis diezelmotorral fut, azonban csak 4 kw a teljesítménye, ezért minősül segédmotoros kategóriájúnak.”
  • 16. Joe 2008. február 25. 17:04
    „330 kilos, és 150 km sebes. Tehát ez nem egy lassu mopedauto.”
  • 15. G 2008. február 07. 18:57
    „hát indiába a közlekedés nem valami jó, de ez egy kis auto, szerintem városba jó!”
  • 14. georgbob 2008. február 03. 10:43
    „Azt persze senki nem írja, hogy ez a gép valójában városi közlekedésre lett megépítve úgymint a mopedautók, ergó max. 50 km/óra sebességgel mehetnél vele. Nem véletlenül tervezem a mopedautó vásárlást, mivel biztonságosabb a robogónál, költségvonzata pedig ugyanannyi. Bevásárláshoz, városi rohangáláshoz a legjobb lehetőség. Tényleg, robogóknál miért nem háborodunk fel a rossz törésteszt eredményeken???”
  • 13. Joe 2008. január 30. 21:21
    „O.K. szóval ugy készult mint a modern furdokád. Tudnillik ez olyan eros hogy aki bent reked a házban mikor jon a vihar (Tornado) annak azt ajánlják hogy bujjon a furdokádban és a matraszt huzza magára.
    Ez életmento lehet. Nyilvanvalo a matrasz egy iylen kocsiban se ártana.”
  • 12. Joe 2008. január 29. 16:36
    „The Composite Car That Should Have Been

    http://www.compositesworld.com/ct/issues/2005/August/925

    Az elso composite (acrylic) kocsi volt a Bricklin SV-1. Ez persze jóval erosebb volt mint a hagyományos kocsik. Nagykalapáccsal verték mikor bemutatták a meghivott tátott száju szakértoknek.
    Úgy készult az mint egy acrylic furdokád. Osszesen 2,854 gyártottak belolle 1974-76-ig. Utána tonkrement a cég, ahol családtagokat alkalmaztak kulcs poziciókban.

    Bricklin SV-1

    http://images.google.com/images?hl=en&q=Bricklin+SV-1&btnG=Search+Images&gbv=2”
  • 11. Joe 2008. január 27. 10:28
    „További forditás a fenti cikkböl:

    Egy kocsit fél óra alatt elkészitenek helybelileg bárhol a világon ahol árulják. Nem szálitják és felesleges kulon alkatresz kereskedelem hozzá. Nagy cégek bajossan versenyeznek vele, mert Tata egy uzleti zseni a nagyvilágban. Láttam a T.V. interjut vele Charlie Rose-al az USA-ban.

    Charlie Rose TV adásai ott vannak a net-n streaming video, amit árusit. Eredeti TV adások pedig ingyenessek.”
  • 10. Joe 2008. január 26. 16:48
    „Tata nem esett fejre, mert jartasabb az uzleti dolgokban mint a tobbiek. Megvasarolta most a Jaguart és Landrover-t a Fordtol. Garantálom hogy nem Mo.-n fogják az olcsó kocsikat gyártani és Gyurcsi nem fog ott mellete állni a képen.

    Tehát a kocsi forradalmi és franciáktol vette Tata a suritett levegos motor szabadalmat ami már 15 éve létezik és vagy 50 patent. Nem kell a gyujtáshoz drot vezeték és jó fogyasztásu viszonylag gyors 33 loeros kis motor. Nagyon konnyu a karbantartas vagy akar motorcsere rajta.

    Composite muanyag amit repcsik hadipar is használlja és ragasztják, ez a jovo. Motor pedig átmegy simán a levego vizsgán mint a futty. Persze tudom hogy a gyengébbek szeretnek okoskodni.

    330 kilos, és 150 km sebes.

    Ez a fenti csak kis izesito volt innen angolul.

    http://www.nationalpost.com/life/driving/story.html?id=261331”
  • 9. titi 2008. január 13. 21:13
    „Akkor legyen olyan is aki olcsón javítja,és szervizeli.(valamint olcsón hozza be az országba az alkatrészt hozzá)”
  • 8. worldtraveller 2008. január 10. 19:22
    „Most lattam a nemet hirekben hogy az alapmodellbol meg a visszapillanto tukor is hianyzik:-(
    Ez nem a magyar pesszimizmus de ha az interneten utannaolvas a ma hasonlo forgalomban levo mini-autokrol akkor tul sok jo nem derul ki ezekrol. (crash teszt,vezeto biztonsag,hozzakepzelve egy hoskodo 16eves tinedzsert akinek a szulei megveszik csak hagyja oket beken, na arrol nem is beszelve hogy mennyivel megno az elhizott es sziv-errendszeri megbetegedesben szenvedok szama mert ezentul meg a sarki kozertig sem mennek el az emberek auto nelkul foleg ha ilyen olcso)”
  • 7. kiváncsi 2008. január 10. 18:19
    „Ez Magyarország: egyetlen műszaki adat sincs a cikkben, de már mindenki tudja, hogy rossz, kiesik az ajtó, lyukad a teteje, szerelőhöz kell vinni, elég a motoros jogsi stb, stb.”
  • 6. valaki 2008. január 10. 17:02
    „Hát igen..ez a kocsi semmi jóra nem való félév múlva viszed a szeméttelepre mert tönkremegy!Vagy folyamatosan viheted szerelőhöz!”
  • 5. nick 2008. január 10. 15:26
    „Ocska tragacs! Hat honap alat legkondicios lehet ahogy le esik az egyik ajto vagy egy kis szaraz madar szar lyukat vag a tetejen.

    BRING BACK THE TRABI!”
  • 4. Cseter János 2008. január 10. 15:08
    „Mire itt is kapni lehet addigra már nem olcsó autó lesz, hanem úgy megdrágítják, hogy nem lesz érdemes itt megvenni! A Magyar vezérenik máshoz úgysem értenek, mint az árdrágításhoz minden területen!
    Ma már régen járhatnánk elektomos városi autókkal, ha egy kicsit is adnának a nép jólétére a vezetőink! Hisz az elektromos autó is képes lépést tartani a városi közlekedésben! Igaz, az nem jó üzlet az olajos cégeknek!Persze az is gondot okozna, hogy hol töltsük utána az akkukat? Mert mindenkinek nem jut garázs és áramcsatlakozás a parkolóban!”
  • 3. aaa 2008. január 10. 13:21
    „Látom hogy egyesek nem képesek a hírt megérteni és tök nem ide vágó dolgokat írkálnak:( No nem baj van ilyen!”
  • 2. Anton 2008. január 10. 13:06
    „Ezzel csak az a baj hogy már most is van ilyen tipusu "segédautó". Annak örüljünk hogyy nem ide tervezik.”
  • 1. worldtraveller 2008. január 10. 12:24
    „Remek:-( Lehetoleg a motorosjogsival rendelkezo tinedzsereknek is engedelyezzek hogy vezessek ezt az autot akkor mar vegkep eletveszely lesz a jardan is setalni. Egy ilyen auto gazolt majdnem halalra par honapja a jardan, es ha az interneten rakeresunk a temara,rogton latni lehet hogy mennyire veszelyes az auto. Mivel Nyugat Europa szamos orszagaban eleg hozza motoros jogsi illetve par gyakorloora,ha jo emlekszem 8 ora,ezert azok akik nem latnak-hallanak-mentalisan instabilak az autovezetesre-alkoholistak ilyen autot vezetnek. Ugyanis barki megveheti akinek valami oknal fogva nincsen jogsija. Remelem nalunk ez nem lesz engedelyezve egyhamar.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Tatáé lesz a Jaguár és a Land Rover

Az indiai Tata Motors modellpalettájára a világ legolcsóbb autói mellé hamarosan felkerül néhány a… Tovább olvasom