Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

A teljesen új Honda Accord

A D szegmens prémium képviselőinek babérjaira törő új Honda Accord szedán és Tourer sportos formai jegyeket, még kifinomultabb működést,a biztonság szempontjából egészen különleges megoldásokat, valamint bámulatos dinamikus képességeket kínál. Az új Accord Euro 5-ös emissziós normákat teljesítő motorpalettájával a Honda még inkább megerősíti környezettudatosság iránti elkötelezettségét.
A karosszéria sokkal szélesebb és kicsit alacsonyabb lett, stílusa érzelmesebb, sportosabb. Az ék alakú dizájn és az autó szélességét kiemelő, hangsúlyos, izmos kerékjárati ívek különleges, erőteljes látványt nyújtanak, és stabil, határozott autóvá teszik az Accordot. Az egyéni orr-rész és a lendületesebb vonalvezetés zömökebb, atletikusabb alakot eredményezett.

Az előző Accord-generációhoz képest végbement evolúció a Tourer esetében még látványosabb, mert ebben az esetben a szállítókapacitás nagyobb hangsúlya helyett a modern technológia dinamikusabb kifejeződése került előtérbe, ugyanakkor a használati érték és a rugalmasság is megmaradt.
 
Három modern erőforrás
 
Az új sorozat lesz az első, amelyhez kizárólag a majd csak 2009 szeptemberében életbe lépő Euro 5-ös emissziós normákat teljesítő motorokat kínálnak. E kivételesen jó emissziós értékek azonban nem a vezetési élmény rovására jöttek létre, sőt a takarékosabb fogyasztás nagyobb teljesítménnyel és rugalmassággal párosul.

Először mutatkozik be a Honda második generációs dízelmotorja, amely a sokszorosan díjnyertes i-CTDi erőforrás kimagasló erényeiből építkezik, s ismét magasabbra teszi a lécet a dízelmotorok mezőnyében. Modern technológiája, képességei alapján magától értetődően a gázolajos erőforrások élvonalához tartozik, és az Accordot dinamikus teljesítményű, környezettudatos autózást kínáló modellé teszi.

Elődjéhez hasonlóan az új i-DTEC motor kompakt, kis tömegű, kifinomult és csöndes.  A legmodernebb piezoelektromos, több fokozatú befecskendezési technológiát alkalmazták benne, hatékonyabb a kipufogógáz visszavezetése, illetve a részecskeszűrő révén tisztább a kipufogógáza. Ezzel egy időben a teljesítmény és a nyomaték egyaránt nőtt, hogy a vezetési élmény még sportosabb legyen.

A teljesítmény 10 lóerővel 150-re nőtt a korábbival azonos, 4.000-es perenkénti fordulatszámon, míg a nyomaték immár 350 Nm 2.000-nél. A motor jobb rugalmassága a mérhető adatokban is megmutatkozik (a gyorsulás 0-ról 100 km/órás tempóra 9,6 másodpercig tart, ugyanakkor a 5,6 l/100 km-es vegyes átlagfogyasztás kedvezőbb érték a korábbinál. Csökkent a CO2 emisszió is: immár csupán 148 g/km.



A 2,0 literes i-VTEC benzinmotor elődjével azonos teljesítményt kínál – 156 LE 6.300-nál -, de saját kategóriájában a legkedvezőbb fogyasztással bír. Az átlagfogyasztás vegyes üzemben 7,2 l/100 km, azaz kevesebb, mint az előző Accord szedán 7,7 l/100 km-es értéke.

A legfontosabb technológiai újdonságok közé tartoznak a megnövelt átmérőjű szívószelepek, az optimálisabb mértékű és időzítésű szelepemelés, valamint a nagyobb áramlású szívó-, és kipufogóoldali szelepek.

A 2,4 literes motor még erősebb, teljesítménye 201 lóerő 7.000-nél, a nyomatékcsúcs 4.500-nál 234 Nm – az előző generáció esetében ezek az értékek 190 lóerő és 223 nm voltak. A magabiztos teljesítmény még inkább figyelemre méltó, ha tekintetbe vesszük, hogy a fogyasztás is csökkent – jelenleg 8,8 l/100km.

A jobb adatok mögött 10,5-ről 11,0-re növelt sűrítési arány, nagyobb átmérőjű szelepek, átdolgozott szelepemelési idők, illetve a kipufogórendszerben csökkentett nyomás állnak.
 
Hatfokozatú manuális és ötfokozatú automatikus váltók

 
Valamennyi motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, a két benzines erőforráshoz opcióként kérhető ötfokozatú automatikus egység is.
A manuális változatokban van „kapcsolási pont visszajelző", azaz SIL, amely a fordulatszámmérő közepében kapott helyet. Az UP (fel) vagy DOWN (le) jelek akkor villannak fel, ha a kedvezőbb fogyasztás érdekében elérkezett az idő a kapcsoláshoz a jelzett fokozatba; a Honda tesztjei megmutatták, hogy akár 5 százalékos fogyasztás csökkenés is elérhető, ha a vezető a jelzett időpontban vált.

Az ötfokozatú automatikus váltóműnek hagyományos „P R N D S" váltókulisszája van, s az előválasztó kart S állásba kapcsolva, illetve a kormány mögötti váltókarocskákat használva léphetünk át a szekvenciális üzemmódba.
 
Agilis, biztonságos úttartás

 
A vezetést kedvelő autósok nagyra értékelik majd az új Accord agilis viselkedését. A mélyebben lévő tömegközéppont, a szélesebb nyomtáv és a teljesen új, kettős keresztlengőkaros első és multi-link hátsó felfüggesztés, a változó rátájú lengéscsillapítók, valamint a merevebb karosszériaszerkezet révén az Accord kezesebben reagál a vezető parancsaira. Az úttartás agilisabb, nagyobb magabiztosságot ad a vezetőnek, a karosszéria sodródása kisebb mértékű.



A sebességfüggő, elektromos szervokormány minden modellben szériafelszerelés, s az új axiális rendszerben nagy teljesítményű, kis belső ellenállású, kefe nélküli villanymotort használnak, amely nagy sebességnél remek kormányzási érzetet, stabilitást és magabiztosságot ad. A közvetlenebb áttétel mellett szintén azért döntöttek, mert ez jobban megfelel az új Accord agilisabb menetdinamikájának.
 
Átfogó biztonsági csomag
 
A passzív biztonság elemeit a vezetést segítő dinamikus rendszerek egész sora teszi teljessé. A menetstabilizáló elektronika (VSA) minden változatban szériafelszerelés, és a jobb- vagy a baloldali kerekek fékezésével és a motor nyomatékának változtatásával abban segít a vezetőnek, hogy kanyarodás és gyorsulás közben, illetve hirtelen manőverek végrehajtásakor megtarthassa uralmát a jármű felett.
 
Adaptív elektromos szervokormány (EPS)
 
Az új Accordban emellett megtalálható az az innovatív rendszer, amely a VSA és az elektromos szervokormány erényeit egyesíti. Az adaptív elektromos szervokormány érzékeli az instabilitást csúszós útviszonyok között kanyarban és fékezéskor, és automatikusan kormányzási nyomatékot alkalmaz, hogy a vezető a megfelelő irányba fordítsa a volánt.

A rendszer által adott nyomaték alig érezhető, s az irányítás végig a vezető kezében marad. Ám ez a támogató rendszer elég ahhoz, hogy a vezető intuitívan cselekedjen, és reakciója elegendő ahhoz, az autó visszanyerje stabilitását, illetve rövidebb legyen a fékút.
 
A Modern vezetést segítő rendszer (ADAS) opció
 
A 2,2 literes i-DTEC és a 2,4 literes i-VTEC motoros Executive változatokhoz opcióként rendelhető meg a Honda Modern vezetést segítő rendszere (ADAS), amely három forradalmi technológiát ötvözve emeli új szintre a biztonságot. Ezek közül az első a Sávtartó asszisztens (LKAS), amely kamerával figyeli, hogy az autó nem tér-e ki a sávjából. Ha szükséges, kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek, s ezzel csökkenti a vezetés stresszét az autópályán.

Az Adaptív sebességtartó automatika (ACC) milliméter hullámhosszú radarját felhasználva állandó távolságot tart az Accord előtt haladó autóhoz képest, azaz kevésbé fárasztóvá teszi a vezetést. Az ADAS harmadik rendszere az Ütközés erejét mérséklő fékrendszer (CMBS), amely figyeli a követési távolságot, illetve az Accord relatív sebességét az előtte haladó autóhoz képest. Ha valószínű az ütközés, akkor figyelmezteti a vezetőt, ha pedig elkerülhetetlen, akkor csökkenti annak erejét.

Ezek a rendszerek egészítik az Accord passzív biztonsági elemeit, amelyek között megtalálhatók az első biztonsági övekhez tartozó előfeszítők és överőhatárolók, dupla első légzsák, vezető-, és utasoldali oldallégzsák, függönylégzsák, illetve a megfelelő gyerekülések rögzítéséhez legbiztonságosabb ISOFIX alsó és felső bekötési pontok.  Emellett az első ülésekhez aktív fejtámla is jár, amely akkor aktiválódik, ha egy ráfutásos baleset következtében az utas teste belenyomódik az ülésbe, s egy merev fémlemezre hatva a hátralendülő fej elé tolja a fejtámaszt, hogy a becsapódás puhább legyen.
 
Fejlett ütközési kompatibilitású karosszériaszerkezet (ACE)
 
A Honda a teljes palettáján – s így az új Accordban is – folyamatosan bevezeti a Fejlett ütközési kompatibilitású karosszériaszerkezetet (ACE), amely a valós ütközési körülmények között jelentős mértékben növeli a bent ülők biztonságát.

Az első sokszögű főkeretet úgy alakították ki, hogy számos energiaelvezető csatorna deformálódásával meggátolja az utastér alakváltozását. Ez különösen akkor fontos, amikor olyan járművek között kerül sor frontális ütközésre, amelyeknek magassága, tömege vagy vázszerkezete eltérő.

A lehető legjobb oldalvédelem érdekében a Honda mérnökei megnövelték a vázkeret oldalsó elemének keresztmetszetét, és különböző anyagok együttes alkalmazásával érték el a megfelelő merevséget és erőt a kritikus területeken, miközben a tömeg nem nőtt.

Az új Accord mindezek mellett számos gyalogosvédelmi megoldást is tartalmaz, amelyek már ismerősek lehetnek a korábbi Honda modellekből. Ilyen az erő hatására letörő ablaktörlő lapát, az első sárvédő és a motorházfedél energiaelnyelő felfogatási pontjai, illetve a motor és a fedél közötti üres és szabadabban deformálódó tér.
 
Prémium belső tér
 
A műszerfal sportos hangulata mellett az első két utast a szabad tér érzése is hatalmába keríti. A különleges, ezüstszínű díszléc két oldalról indulva végigfut a műszerfalon és a középkonzolon. A látványos és a testet jól támasztó első ülések oldalpárnája nagyobb, míg új belső szerkezetük révén sokkal kevésbé továbbítják a rezgéseket az utas testére.

Az ezüstszínű díszítésekkel készülő, háromküllős fekete kormányon egész sor kezelőszerv található – többek között az audio, a sebességtartó automatika és a mobiltelefon is vezérelhető innen. A kormányoszlop négy irányban állítható, az előző Accordhoz képest 10 fokkal nagyobb tartományban szabályozható a dőlésszöge.

Az új Accord vezetője előtt „lebegő", hátulról megvilágított műszerek láthatók, a sebességmérő közepében kapott helyet az LCD multi-információs kijelző, amelyen különböző adatok jeleníthetők meg. A vezető a kijelző menüjét és az ott látható adatok közötti válogatást a kormányra telepített kezelőszervekkel végezheti el.

Új elem a szerviz-emlékeztető, amely mutatja, hogy a következő karbantartásig mennyi távolság tehető még meg az autóval, vagy legkésőbb mikor kell azt megejteni. A megjelenő szimbólum nagyobb, ha a dátum már közel van.

Az utastéri rakodóhelyek között találunk két zsebet a középkonzol oldalán; egy fedeles tárolót a volán mellett; nagyméretű ajtózsebeket palackoknak és térképeknek; palacktartókat a hátsó ajtópanelekben, illetve egy tágas dobozt a kardánboxban. Lehajtható fedél helyett a nagy kesztyűtartó független fedelet kapott, s több részre osztották, így a kezelési kézikönyv helye mellett például, van papírzsebkendő tartó is. A kardánbox fedele egyben kartámasz is, és 89 mm-es úton csúsztatható. Két pohártartó van a középkonzolban, s a hátsó utasok is találnak kettőt, ha lehajtják a középső kartámaszt.
 
Átfogó felszereltségi szintek
 
Az Accord gazdag alapfelszereltségéhez tartozik többek között a négy elektromos ablak (az elsők automatikus funkcióval és becsípődésgátlóval); az automatikus fényszórók, az esőérzékelős ablaktörlők a Sport és az Executive modelleken; a kétzónás klímaberendezés a magasabb felszereltségű modelleken, a hátsó szellőzőrostélyok, amelynek kivezetése hűtheti vagy melegítheti a tárolórekeszben lévő italokat.

Az Accord alapmodelljei egylemezes rádiót kapnak beépített 30 wattos, négycsatornás erősítővel és hat hangszóróval. A gazdagabban felszerelt kocsikba prémium audiorendszer kerül hatlemezes CD-váltóval a középkonzolban, illetve külön, nagy teljesítményű 45 wattos, nyolccsatornás erősítővel és nem kevesebb, mint tíz hangszóróval.
Az ötödik generációs vagy ezeknél újabb iPod-ok is csatlakoztathatók a kardánboxban található USB dokkoló ponton keresztül, s itt található egy kiegészítő jack és egy elektromos dugaljzat is.

A modern műholdas navigációs rendszer – szériaszerelvény az Executive modelleken, feláras tétel a többin – része egy 20,3 cm képátlójú kijelző, az RDS, a beszédfelismerés öt nyelven (angolul, franciául, németül, olaszul és spanyolul), s első ízben tartalmazza Lengyelország, Szlovákia, Magyarország és a Cseh Köztársaság térképét is.
 
A csomagtér kapacitása

 
A maga 467 literével (VDA) a szedán csomagtartója a kategória prémium képviselőivel összevetve a legnagyobb. A rakodóperem a korábbinál 80 mm-rel mélyebbre került, most 678 mm. Tovább könnyítik a használatot a csomagtérnyílás felső szélénél elhelyezett, jól látható és könnyen elérhető karok, amelyekkel ledöntés előtt a hátsó támlák oldhatók.
Dinamikus formaterve ellenére a Tourer rakterének befogadóképessége 395 liter (VDA), ha valamennyi ülés a helyén van – ez a sportkombik mezőnyében az egyik legjobb érték. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy négy 46 hüvelykes golfszett vagy négy nagyméretű bőrönd kényelmesen elfér benne. A nagyobb méretű rakományt az üléstámlák elfektetése után lehet szállítani – ebben a konfigurációban a Tourer szállíthat túrakerékpárt is, amelynek még az első kerekét sem kell kivenni ahhoz, hogy beférjen.

A Tourer csomagtartójának megnagyobbítása érdekében egyetlen mozdulattal elfektethetők a hátsó ülések, és ezt követően teljesen sík padlójú raktér jön létre.

A csomagtér padlójának hátsó része alatt képeztek ki egy 250 mm mély rakodórekeszt, amely 53 literrel toldja meg az Accord Tourer szállítókapacitását. Ennek két oldalán egy-egy kisebb, fedéllel eltakart rekesz kapott helyet.

A nagyon praktikus, elhúzható csomagtérroló fogantyúja nagyméretű és könnyen megragadható, a csomagtér oldalán pedig nagyméretű vezetősínek segítenek abban, hogy a roló könnyen a helyére csusszanjon.

Elődjéhez hasonlóan az új Accord Tourerhez is lehet rendelni elektromos mozgatású ötödik ajtót: ezt a kulcsba épített távirányítóval vagy az ajtó alsó peremén lévő kapcsolóval lehet működtetni.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A General Motors a 78. Genfi Szalonon

Számos világ- és európai premierrel mutatja fel márkáinak, mobilitási koncepcióinak és tervezői… Tovább olvasom