Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 7°C | 10°C Még több cikk.

A Subaru új világa: Értékőrző forradalom

Komoly változások történtek a sokak számára mitikus japán márka, a Subaru háza táján.

Megújult a cég értékesítési, marketing és árpolitikája, megváltozott az autók formavilága, és az utóbbi időkben olyan szegmensekben is találkozunk hatcsillagos kocsikkal, amelyekben korábban elképzelni sem lehetett őket. Úgy tűnik, a rút kiskacsa végleg hattyúvá alakult, és igen meredek szárnyalásba kezdett.

A legenda változatlan

A nagyításhoz kattintson a képekre!
Bár rengeteg az örvendetes változás, arra kínosan ügyel a japán gyártó, hogy azok a tulajdonságok, amik a Subaruk valóban legendás hírét megalapozták, ne változzanak. Az összkerékhajtás, a boxermotorok preferálása, a páratlan megbízhatóság, minőség és stabilitás tehát a régi, mint ahogy az sem változik, hogy minden egyes, Magyarországon forgalmazott Subaru japánban készül.

Felzárkózik a forma

Az anyacégről Fuji Dynamic Revolution-nek elkeresztelt folyamat (a Subaru márka a korábban repülőgépeket gyártó japán Fuji Heavy Industries tulajdona) következtében az autók külső és belső design-ja rengeteget fejlődött, aminek köszönhetően a kereslet világszerte emelkedett. Mindez úgy foglalható össze, hogy a példás műszaki tartalomhoz most felzárkózik a forma. A speciális összkerékhajtás és a nyomatékos boxermotorok párosítása az új, európai design-nal olyan autót eredményezett, amely minden várakozást felülmúl. Ez indokolja, hogy a jelenleg 550 ezer darabos évi termelés a bejelentések szerint 2007-re minimálisan 750 ezer darabra emelkedik.


Ennek jeleit, és mindenekelőtt az új, olasz formatervező csoport keze munkáját már az új modelleken is látni lehet; elég, ha az Legacyra, Outbackre, az Európába később érkező, de máris nagy érdeklődést kiváltó Tribecára, vagy az új kisautókra, az R1-re és R2-re gondolunk. Ha ehhez hozzáadjuk mindazon elismeréseket, amelyeket ezen autók söpörtek be az elmúlt időszakban, valóban van ok a derűlátásra. Ez nem kizárólag a sportsikerekre vonatkozik – bár ott sincs miért szégyenkezni -, hanem kifejezetten civil elismerésekre.

Biztonság, minőség, elégedettség

Új országos hálózat
Emellett lassan a végéhez közeledik új értékesítési hálózat kiépítése is. Az ügyvezető tájékoztatása szerint ma már 10 helyen lehet az országban az autókat megvásárolni és szervizeltetni, a közeljövőben további 3-4 értékesítési pont nyílik, amellyel valóban országos lefedettség érhető el. Mindennek hatására az eladások az előző évben is 138%-al nőttek, 2005 első hónapjaiban a szűkülő piac ellenére további jelentős növekedés tapasztalható, amely az elkövetkező években az új modellek belépésével minden bizonnyal tovább folytatódik.
A Forestert Nagy Britanniában, míg a Legacyt Németországban választották az év vontatójárművének a caravan klubok. A minden márkára kiterjedő, használt autó értéktartási felmérésben európai összehasonlításban a Subaru a második helyen végzett és a megbízhatósági tesztek során is rendre megszerezi az első-második helyet, míg a vevő-elégedettségi felmérések során Németországban tavaly már sokadszor bizonyult a legjobbnak. Ezen túl a Subaru tulajdonosok a legelégedettebbek a szerviz háttérrel, biztonság tekintetében pedig a Legacy eddig mindenütt kiváló eredményt ért el, több helyen minden idők legbiztonságosabb autójának bizonyult. Ehhez társul Japánban az év autója, Németországban az év öszkerékhajtású autója cím. A lényeg, ami mindebből kiderül, hogy az autók műszakilag, és egyre inkább külsejükben, belső tereiket tekintve is hibátlanok, és ezt kivételesen lehet szó szerint érteni.

Magyarországon olcsóbb

Groska Mihály, a magyarországi importőr múlt évben kinevezett ügyvezető igazgatója szerint azonban bőven van még mit tenni, hiszen nem elég, ha valami jó, azt is el kell érni, hogy ezt mások is tudják. Ehhez nélkülözhetetlen volt a marketing kommunikáció megerősítése és az új árstruktúra kialakítása. A gyári tárgyalásoknak, az új árképzésnek, valamint az árfolyamok alakulásának köszönhetően az autók ma már a piac egyik legjobb ár/érték arányával büszkélkedhetnek. Az árak bátran összevethetők akár az azonos kategóriájú, kétkerék hajtású modellek áraival is, míg minőségben, megbízhatóságban, értéktartásban többnyire felülmúlják azokat. Erre kitűnő példa a Legacy 2 literes változatának 6.751.000 Ft-os ára vagy az Impreza WRX STI csúcsváltozatának 11.081.000 Ft-os listaára, ami akkor különösen érdekes, ha összehasonlítjuk a két évvel ezelőtti 13 990 000 Ft-os árral. Ez többek között azt is jelenti, hogy mindazok, akik korábban külföldön szerezték be Subaruikat, a jövőben már nyugodt szívvel vásárolhatnak Magyarországon.

Nem pótolni: elérni!

Kóta Kálmán, az importőr új vevőszolgálati igazgatója elmondta, hogy a Subaru már 1972 óta világelső az összkerék hajtású személyautók piacán, és kizárólag ilyen modelleket gyárt. Ami máshol extra felszereltség, vagy kis szériás fejlesztések eredménye, a Subarunál alap. De több ilyet említhetnénk. Sokan hihetetlen összegeket költenek arra, hogy autóik stabilitását, útfekvését különböző elektronikai eszközökkel fokozzák, és ennek ellenére – elektronika ide vagy oda – értékeik rendre elmaradnak a Subaruk mögött. Egyszerűen azért, mert a boxermotor biztosította alacsony súlypont olyan útfekvést és stabilitást ad, ami semmilyen „trükkel" nem pótolható. Persze, az említett elektronikus rendszereket a Subarukban is megtalálni, de ott azokat a tulajdonságokat fokozzák, amit mások el szeretnének érni. Ez az alapvető oka annak, hogyha valaki kipróbál egy Subarut, már nem nagyon kell meggyőzni semmiről.

Minitől a hétszemélyesig

Szintén a szemléletváltást tükrözi, hogy a Subaru olyan szegmensekben is megjelenik, mint a nagy SUV-ok kategóriája. Az Amerikában már kapható, és hamarosan hozzánk is megérkező hét személyes Tribeca ebbe a szegmensbe is beviszi a hagyományos Subaru értékeket. Ugyanez igaz a kisautókra is, ahol az újonnan kifejlesztett R2, vagy a napokban Genfben bemutatott miniautó, az R1 arat sikereket. A jelenlegi információk szerint a közeljövőben mindkét modell megjelenik Európában. Ez a folyamat az, amit úgy hívhatunk: a Subaru új világa.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új hitel használt autóra

Új hitelkonstrukciót kínál használt gépkocsi vásárlásához a Magyar Autóklub… Tovább olvasom