Kisalföld logö

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 11°C | 22°C

A stresszmentes vezetésért

A Mercedes szakemberei szerint a jó közérzet és kondíció elengedhetetlen a stresszmentes és biztonságos autóvezetéshez, ezért ezért olyan rendszereket fejlesztenek ki, amelyek tehermentesítik a vezetőt, sőt akár javítják is kondícióját.

Az illető így jobban tud összpontosítani a forgalomra és kímélni energiatartalékait annak érdekében, hogy biztonságosan és határozottan legyen képes cselekedni kritikus helyzetekben.

Ebben az összefüggésben szoktak ún. kondícióbiztonságról beszélni a szakemberek. A kondícióbiztonság a Mercedes-Benz járműveinek jellegzetes, összetéveszthetetlen ismertetőjegye. Egyetlen autógyár sem szentel akkora figyelmet a járműfejlesztés e területének, mint a Mercedes-Benz. Immár több mint két évtizede vizsgálja a gyakorlatban az autóvezetés során jelentkező pszichikai és fizikai igénybevételt.

A kondícióbiztonság kialakítása, mint interdiszciplináris feladatkör magában foglalja a futómű beállítását, a hangszigetelést, a rugózási kényelmet, valamint az ülések és a klímarendszer kialakítását. Ugyancsak súlyponti terület az olyan, nagy hatékonyságú segédrendszerek fejlesztése, amelyek menet közben átvesznek bizonyos feladatokat, és ezáltal segítik a vezető munkáját, vagy a mindenkori közlekedési helyzetnek megfelelően fokozzák a kényelmét. A Mercedes-Benz által kifejlesztett DISTRONIC követésitávolság-tartó automatika, a LINGUATRONIC hangvezérlés, a négyzónás automata THERMOTRONIC klímaberendezés, vagy az aktív alakváltoztató ülés néhány példa azon kisegítő rendszerekre, amelyek tehermentesítik a vezetőt.

Akár tíz százalékkal alacsonyabb pulzusszám

A Mercedes-Benz kondícióbiztonság terén elért eredményei mérhetők. A DaimlerChrysler felmérései szerint, amelyekben eddig közel 2.500 ember vett részt, a jelenlegi Mercedes-személygépkocsikban jóval kisebb igénybevételnek van kitéve a vezető, mint más márkák hasonló típusaiban. Az új S-osztályban például 25 százalékkal kisebb volt az izmok megfeszítettsége, mint az előző generációs modellben. Az izmok megfeszítettsége fontos információkkal szolgál a tudósoknak a vezető közérzetével és figyelmével kapcsolatban. A jelenlegi S-osztályt vezető személyek esetében két ugyancsak megbízható terhelési mutató, a pulzusszám és a bőr vezetőképessége is jóval alatta maradt az átlagos szintnek.

Az E-osztályban pozitívan érvényesül az intelligens összjárműkoncepció és a hozzá kapcsolódó kiváló klímakomfort, valamint rugózási és ülőkényelem, továbbá a legkorszerűbb segédrendszerek alkalmazása, amint azt egy 2003. tavaszán elvégzett pilotkísérlet is bebizonyította: a Mercedes-Benz e modelljében városi forgalomban akár tíz, autópályán pedig közel hét százalékkal volt alacsonyabb a vezető pulzusa, mint a kísérletben résztvevő más gyártmányok irányítása közben. A vizsgálat eredménye meggyőzően bizonyítja, hogy a Mercedes-Benz személyautói az átlagosnál sokkal jobban tehermentesítik a vezetőt, és példás segítséget nyújtanak számára kondíciója megőrzésében.

A DISTRONIC-rendszer csökkenti a stresszt

A Mercedes-Benz által kifejlesztett segédrendszerek is mérhetően hozzájárulnak a vezető tehermentesítéséhez, és ezáltal fokozzák a közlekedés biztonságát. Ilyen rendszer egyebek között a DISTRONIC: egy Németországban és az Egyesült Államokban 140 személy részvételével elvégzett kísérlet tanúsága szerint a követésitávolság-tartó automatika számottevően csökkenti a vezető igénybevételét. Bekapcsolt DISTRONIC mellett átlagosan mindössze 1,8 szívveréssel volt magasabb a vezetők pulzusa a nyugalmi pulzusszámnál, míg DISTRONIC nélkül átlagosan 3,2 szívverés volt a különbség. Emellett a DISTRONIC-nak köszönhetően akár 29 százalékkal nőtt a teszt résztvevőinek előttük haladó járműhöz viszonyított követési távolsága.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Britek győztese: a Kia Sorento

A Kia Sorento 2,5 literes CRDi turbódízel nyerte a „2003. év autója” díjat a brit… Tovább olvasom