Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

A sportos terepjárók új királya

Széles, erős, zömök és ugrásra kész – már puszta látványával is tiszteletet ébreszt az új ML 63 AMG.

A Mercedes-Benz ML 63 AMG a sportos terepjárók új mintaképe. 510 LE teljesítményű 6,3 literes V8-as motorjával az M-osztály élén és a kategória csúcsán követel magának helyet.

Kattintson a képekre!
Az Mercedes-Benz ML 63 AMG menetteljesítményei a legjobb sportkocsikéval vetekednek: 5,0 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, és 250 km/h végsebességet tud elérni (elektronikus korlátozással). A lehető legmagasabb szinten ötvözi a sportosságot és az erőt, exkluzív felszereltsége pedig messzemenően kielégíti még a különleges igényeket is.

A kategória élén

510 LE teljesítményű 6,3 literes V8-as AMG-motorjával egyből kategóriája élére ugrott és egyúttal a sportos terepjárók mintaképévé vált az ML 63 AMG. Nem csoda, hisz motorterében igazi atlétaszív dobog: az AMG teljesen önálló fejlesztésű hajtóműve 510 LE-t ad le 6.800 és 630 Nm maximális forgatónyomatékot 5.200 percenkénti fordulaton, ami egyúttal azt jelenti, hogy hengerűrtartalmához viszonyítva ez a világ legerősebb és legnyomatékosabb nyolchengeres sorozatgyártású szívómotorja.
A nagy fordulatszám és hengerűrtartalom ötvözése két dolog miatt is rendkívül előnyös: egyrészt élénk pörgési kedv, másrészt már kis fordulaton is pompás húzóerő jellemzi a motort. Mindez páratlanul dinamikus gyorsulásban és kiváló rugalmasságban jut a vezető tudomására.

Hengerűrtartalom- és teljesítménycsúcs

Az ML 63 AMG egyetlen közvetlen riválisa sem rendelkezik hasonlóan nagy hengerűrtartalommal és teljesítménnyel. 6,3 literes V8-as motorja egyedülállóan jó menetteljesítményekre képesíti: öt másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és akár 250 km/h-ig tudja fokozni a sebességét (elektronikus korlátozással). 46 százalékkal nagyobb teljesítménnyel és 23 százalékkal nagyobb nyomatékkal büszkélkedhet, mint elődje az ML 55 AMG (347 LE ill. 510 Nm).

Erő hét fokozatban

A sportos csúcsmodellben hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC automata váltó kapcsolja a sebességfokozatokat a kormányoszlopon lévő DIRECT SELECT váltókar parancsára. A kimondottan a V8-as motor teljesítmény-tulajdonságaira szabott váltóprogramok segítségével nagyszerűen kiaknázható a terepjáróban lakozó roppant erő. A középkonzolon lévő kapcsoló használatával „S" (sport), „C" (komfort) und „M" (manuális) üzemmód közül választhat a vezető.
A Forma-1-es versenyautók mintájára az ergonomikus AMG-sportkormányon lévő gombok segítségével is működtethető a váltó. Az összkerékhajtás is mindent a fokozott sportosságnak rendel alá: a maximális stabilitás és dinamizmus érdekében 40 : 60 százalék arányban osztja el a motor hajtónyomatékát az első és a hátsó tengely között. A megerősített hajtáslánc optimális erőátvitelt és a Mercedes-Benz autókra jellemző megbízható működést szavatol.

AMG futómű és fékek

Az AIRMATIC-csomagra épülő AMG-sportfutómű igen magas szintű kanyarstabilitást, pontos kormányreakciót, csekély karosszéria-mozgást és hosszú úton is kiváló menetkényelmet szavatol. A légrugózást AMG-rugóstagok és speciális beállítású adaptív lengéscsillapítók egészítik ki. A beépített szintszabályozás nagy sebességnél automatikusan lejjebb engedi a karosszériát.
A terepjáró és az út között fényesre esztergált 19 colos, ötküllős AMG-könnyűfém felnik és 295/45 R 19 méretű gumiabroncsok teremtenek kapcsolatot. Amellett, hogy nagyszerű látványt nyújtanak a széles kerekek, nagy mértékben javítják az M-osztály úttartását. Igény esetén 295/40 R 20 méretű gumikkal párosítva, 20 colos kivitelben is megvásárolhatók a felnik. A száguldó ML 63 AMG-nek lyukazott kivitelű, belső hűtésű féktárcsákra épülő nagy teljesítményű AMG-fékberendezés parancsol biztos megálljt.

Ütős külső

Széles, erős, zömök és ugrásra kész – már puszta látványával is tiszteletet ébreszt az új ML 63 AMG. A minden ízében erőt és sportosságot sugárzó külső az AMG-Styling optikai csomag érdeme: része a markáns orr- és farkötény, a jellegzetes hűtőrács, a sárvédő-kiszélesítések, a gumibütykökkel ellátott nemesacél fellépők és a lesötétített hátsó lámpatestek. A kétszer két darab krómozott csőben végződő AMG-sportkipufogó berendezés mind látványával, mind vérpezsdítő hangjával tudatosítja az M-osztály csúcsváltozatának különleges státuszát.

Lendületes beltér

Az ML 63 AMG belsejében is a sportosság a meghatározó. Exkluzív felszereltségében egyebek között megtalálhatók a nappabőrrel kárpitozott, Alcantara-vállbetétekkel díszített fűtött, alakváltoztató AMG-sportülések, a bőrrel bevont és váltógombokkal felszerelt, ergonomikus AMG-sportkormány, a különleges küszöblécek, valamint a gumibütykökkel díszített nemesacél sportpedálok. Hasonlóan dinamikus benyomást keltenek az egyedi feliratozású, piros mutatójú AMG-műszerek és a 320 km/h-ig kalibrált kilométeróra.
Az ML 63 AMG biztonsági felszereltséges is minden igényt kielégít: alapáron jár hozzá a veszélyfelismerő PRE-SAFE-rendszer, az aktív NECK-PRO első fejtámlák, a vezető és az oldasoldali légzsák, a két első oldallégzsák, a függönylégzsákok, valamint az övfeszítők és az överőkorlátozók valamennyi ülőhelyen. A Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon ünnepelt premiert követően 2006. második negyedévében veszi kezdetét az új ML 63 AMG értékesítése.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A C6 védi legjobban a gyalogosokat

Az Euro NCAP történetében a Citroen limuzinja, a C6 az első, amelyik négycsillagos gyalogosvédelmet ért el. A kocsi érzékeli, ha elüt egy gyalogost, és abban a pillanatban felpattintja a motorháztetőt, hogy a test minél távolabb kerüljön a motor kemény részeitől. Törésteszteket hajtottak végre emellett számos kisautón; a legrosszabb eredményt a Matiz produkálta. Tovább olvasom