Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

A Nissan a 80. Genfi Nemzetközi Autószalonon

Az idei Genfi Autószalonon lesz a világpremierje a Nissan új kisméretű globális modelljének, valamint a kis crossover-modellnek, a Juke-nak. Ráadásul Európában először itt mutatják be a Nissan LEAF elektromos autót is.

Mindez hangsúlyozza a Nissan törekvését a növekedésre, a termék-stratégia megújítására és vezető szerepre a design területén.


Globális kisautó
 
A Genfi Nemzetközi Autószalonon lesz a Nissan új globális, világ-méretekben forgalmazandó kompakt autójának a bemutatója – amely a Micra utódja lesz. Ez az első új modell, amelyet a vadonatúj „V" padlólemezre terveztek.
Különösen nagy figyelmet fordítottak az új „V" padlólemez tömegének csökkentésére, ami nagy mértékben és előnyösen befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátását. Az új modell értékesítése áprilisban kezdődik Thaiföldön, Európában ősszel kerül a szalonokba.
 

Juke
 
Arra tervezték, hogy friss fuvallatot hozzon a B-szegmensbe, ahol a vásárlók hiányolják a kínálatból az eredetiséget, ezért a Juke a SUV-ok keménységének és a sportos stílusnak a különleges keveréke, kompakt csomagolásban.

A Juke a Nissan crossover-modellcsaládjának negyedik tagjaként tovább erősíti a cég úttörő helyzetét ennek az egyre népszerűbb járműkategóriának az elterjesztésében.

A Juke-kínálat csúcsát az új turbófeltöltésű, közvetlen benzinbefecskendezésű 140 kW (190 LE) teljesítményű, 240 Nm nyomatékú motorral hajtott változat jelenti.

Az 1.6 l-es turbómotor a Nissan ALL-MODE 4x4-i összkerékhajtási rendszerével együtt érhető el, melynek része a hátsó kerekek közötti oldalirányú nyomatékátirányító rendszer. Amellett, hogy a rendszer az első és a hátsó tengely között maximum 50:50 %-ban megosztja a hajtó nyomatékot, a hátsó kerekek között oldalirányban is a szükségletnek megfelelően osztja meg azt, s így fokozza az agilitást és csökkenti a kanyarodás közbeni alulkormányzottságot.

Ez az új megoldás első ízben nyer alkalmazást a kisautó-szegmensben, ezt a technológiát eddig csak a prémium-kategória csúcsmodelljeiben lehetett megtalálni.

A további választható motorok: a Nissan 1.6 l-es, 16 szelepes erőforrása, amelyet most az egyedülálló kettős befecskendező rendszerrel láttak el, és így 86 kW (117 LE) a teljesítménye és 157 Nm a nyomatéka, illetve az 1.5 l-es közös nyomócsöves, dCI dízelmotor, a maga 81 kW (110 LE) teljesítményével és 240 Nm-es nyomatékával.

A Juke értékesítésére Európa mellett (ahol ősszel kezdődik) Japánban és Észak-Amerikában is sor kerül.
 
A Nissan a 80. Genfi Nemzetközi Autószalonon


LEAF
 
A LEAF a Nissan C-kategóriájú családi autója, amely mindazt a helykínálatot és gyakorlati használati előnyt nyújtja, mint bármely versenytársa, ...azonban egyetlen figyelemre méltó különbséggel. Tisztán elektromos hajtású jármű (EV), amelynek egyszerűen nincs károsanyag-kibocsátása, és alacsonyak az üzemeltetési költségei. A LEAF a jelentős autógyárak által elsőként teljesen célra-orientáltan megkonstruált és sorozatban gyártott elektromos jármű (EV), és első azoknak az EV-knek a sorában, amelyeket társaság és szövetséges partnere, a Renault a közeljövőben gyártani fog.

A teljesen új, a célnak megfelelően kialakított EV-padlólemezre épülő LEAF tengelytávja jelentős, 2700 mm, hossza 4445 mm, szélessége 1770 mm, magassága 1550 mm. A hajtást a házon belül kifejlesztett, kisméretű villanymotor adja, amely az autó elején található és az első kerekeket hajtja. Az AC-motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és 140 km/-nál nagyobb végsebesség elérését teszi lehetővé.

Teljesen feltöltött akkumulátorokkal kb. 160 km-t képes megtenni az elektromos hajtású Nissan, ami megfelel az európai vásárlók használati szokásainak, akik egy átlagos napon ennél kevesebbet autóznak.

A villanymotort a Nissan által kifejlesztett, laminált lítium-ion akkumulátor táplálja, amely 90 kW-ot meghaladó teljesítmény leadására képes. A 48 modulból álló akkumulátor a LEAF első ülései és a padló alatt helyezkednek el. A fékezés és lejtmenet közben visszatermelt elektromos energiát a rendszer közvetlenül bevezeti az akkumulátorba, s ezáltal biztosítja, hogy a lehető legkisebb legyen az energiaveszteség.

A váltóáramú, 50 kW-os gyorstöltővel az akkumulátor 30 percnél rövidebb idő alatt tölthető fel a kapacitása legfeljebb 80 %-áig. Addig azonban, amíg a gyorstöltő állomások hálózata széles körre kiterjedő nem lesz, a feltételezés szerint a legtöbb tulajdonos vagy otthon, vagy a munkahelyén tölti fel autóját, a 220~240 V-os, 16 Amper áramerősségű háztartási rendszerre csatlakozva végzi a töltést. Ilyen körülmények között a 0-ról 100 %-ra történő feltöltés kb. nyolc órát vesz igénybe. A normál feltöltést, illetve a gyorstöltést szolgáló csatlakozókat kényelmesen használható módon, a LEAF orrán helyezték el, a „tanksapka-fedél" alatt, amelyet a Nissan logo díszít.

A kiválasztott európai piacokon az első sorozatra – amely balkormányos kivitelben érhető el 2010 végén – a nyáron kezdik el a rendelésfelvételt.
 

A Qashqai modellfrissítése
 
A Nissan középméretű crossover-modellje, a Qashqai jelentős módosításon esett át annak érdekében, hogy megőrizze a kategóriájában vezető szerepet, amelyet azáltal szerzett meg, hogy úttörőként alternatívát kínált az Európában hagyományos kínálatot jelentő ferdehátú modellekkel szemben.

Bár a teljes karosszériára kiterjedtek a módosítások, a leginkább látványos átalakulás az autó orr-részén figyelhető meg. Teljesen megújult a motorházfedél, az első lökhárító, a sárvédők a hűtőrács és a fényszórók, és mindez együttesen még kifinomultabbá, magasabb minőséget sugallóvá teszi a Qashqait. Az új orr-kiképzés a Qashqai+2 modellváltozaton is megjelenik. A belső térben végzett módosítások fokozzák a prémium-érzetet és javítják a praktikus használhatóságot.

A Qashqai karosszériája padló alatti részének megváltoztatása a levegőáramlás optimalizálását segíti elő, amivel a légellenállási alaktényező 0,34-ről 0,33-ra csökkent. A modellfrissítés utáni Qashqai aerodinamikai jellemzőinek javulásán alapul a Qashqai új Eco változatának bevezetése, amelynek csökkent a CO2-kibocsátása.

A tömeg csökkentését szolgáló konstrukciós változások, az aerodinamikai alapon kialakított dísztárcsák, a ködlámpa-üregek befedése, a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazása, valamint a főáttétel hosszabbá tétele együttesen a CO2-kibocsátás 137-ről 129 g/km-re történő csökkenését tette lehetővé.
 

A Pathfinder és a Navara modellfrissítése
 
A Genfi Autószalonon a nagyközönség számára első ízben mutatkozik be az átfogó modellfrissítésen átesett Pathfinder és Navara. Itt lesz a premierje az új 3.0 l-es, V6-os dízelmotorral hajtott változatnak, amelynek teljesítménye (175 kW/238 LE), illetve nyomatéka (550 Nm) kategória-vezető.

Jelentős mértékben átdolgozták a 2.5 dCI-motort is, aminek az eredményeként nőtt a teljesítménye és a nyomatéka, s csökkent az üzemanyag-fogyasztása, valamint a károsanyag-kibocsátása. A teljesítmény 14 kW-tal (19 LE-vel) nőtt, így az most 140 kW (190 LE), a nyomaték-növekmény pedig 47 Nm, melynek köszönhetően a megnövekedett érték 450 Nm.

A kézi kapcsolású sebességváltóval felszerelt változat üzemanyag-fogyasztása a vegyes ciklusban 8,4 liter/100 km (ez 1,4 l/100 km javulást jelent), míg a CO2-kibocsátás 40 g/km-rel csökkent, így ennek az értéke 224 g/km. Egyes piacokon a motor dízel-részecskeszűrővel (DPF) is elérhető.

A motoron kívül a minőség, a kényelem és a kifinomult működés további javítása érdekében módosítottak a belső tér kiképzésén. A vevők részére történő értékesítés márciusban kezdődik.
 

370Z Roadster
 
A Nissan ikonná vált Z-modell lenyitható tetejű változatának európai bemutatójára a Genfi Autószalonon kerül sor. A Coupé-változathoz hasonlóan a Roadster hátsó kerekeit is a Nissan 3.7 l-es V6-os motorja hajtja, melynek teljesítménye 241 kW (328LE), nyomatéka 363 Nm. A 370Z Roadster elérhető a Nissan egyedülálló Syncro Rev Control fordulatszám-szabályzó rendszerével kiegészített kézi kapcsolású sebességváltójával – amely a sima fokozatváltás érdekében ˝gázfröccsöt˝ ad –, valamint a hétfokozatú automata sebességváltójával is, melyen, a kormányoszlopon található fülekkel is elvégezhető a fokozatváltás.

A lehajtható tető 20 másodperc alatt tűnik el a szem elől, és nem szükséges a szélvédőnél külön mechanikus csatlakozóelemek kezelése. Így akár kívülről is lenyitható az ajtó távirányító gombjának legalább 3 másodpercig történő megnyomásával. A vevők számára történő értékesítés márciusban kezdődik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kína húzta az Audit a válságban

A pénzügyi és gazdasági válság ellenére az Audi eladásai az elmúlt évben mindössze 5,4%-kal… Tovább olvasom