Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

A Nissan a 2008-as párizsi nemzetközi autószalonon

A Nissan három sztárja a 2008-as Párizsi Autószalonon egy futurisztikus koncepcióautó, egy teljesen új, sorozatgyártású autó és egy meglévő modell erőteljesen megújított változata lesz. A Nissan-bemutató minden egyes újdonságának közös filozófiája, hogy bemutassák a városi és város környéki közlekedés reális lehetőségeit ma, holnap és a kissé távolibb jövőben.
Nuvu

A Nissannak a távoli jövő városi közlekedésével kapcsolatos elképzelései a Nuvu elnevezésű koncepció-modellben testesülnek meg, amely a szó szoros értelmében „új nézetet" képvisel az olyan típusú autóval kapcsolatban, amilyennel a következő évtized közepén közlekedünk majd. A helytakarékos Nuvu koncepcióautó – melynek hossza csupán 3 m – egyedülálló, 2+1 ülés-elrendezésű. Célcsoportját azok a városlakók jelentik, akik nem kívánnak kompromisszumot kötni a személyes szabadságukat és kényelmüket illetően, de elismerik, hogy nagyon nagy szükség van arra, hogy az eddigitől gyökeresen eltérő módon közlekedjünk a városokban.

A Nuvu agilis, könnyen vezethető elektromos autó, amivel még a vezetésénél is könnyebb parkolni. Megjeleníti a Nissan elkötelezettségét az elektromos hajtási technológia iránt, különös tekintettel arra, hogy a gyár már bejelentette: 2009-ben, a Tokiói Autókiállításon bemutatja a sorozatgyártásra érett elektromos autót, melynek értékesítése 2010-ben kezdődik Japánban és az Egyesült Államokban, míg világszerte 2012-ben indul a nagy darabszámú eladás. Bár a Nuvu nem az az autó, felvonultatja a sorozatgyártásra tervezett modell néhány technológiai megoldását.


Galéria kép



A Nuvu szellemesen jeleníti meg a zöld „személyiségi jegyeket": teljesen üvegből készült tetején tucatnyi napelem-panel helyezkedik el olyan alakzatban, mint a levelek a faágon. Az általuk termelt energiát az autóban elhelyezett „fatörzs" csatornájában elhelyezett akkumulátor tárolja. A Nuvu utaskabinjában természetes, organikus eredetű és újrahasznosított anyagokat alkalmaztak.

A Nuvu kívül kicsi, belül tágas. Önálló padlólemezre épült, tengelytávja 1980 mm, de 1700 mm magas és 1550 mm széles, így utastere nagy és szellős lehet.

Ezek a méretek garantálják, hogy a városban utazók többségének rendelkezésére áll a szükséges beltér. A Nuvu-ban két állandó és egy harmadik, alkalomszerűen használható – szükség esetén lehajtható – ülés található. Szemben azonban más, a piacon jelenleg megtalálható kétüléses városi autókkal, a csomagtér igen komoly, elegendő hely van egy tipikus bevásárló központbeli vásárlás vagy shoppingoló kirándulás utáni elpakolásra.

"A Nuvu persze koncepcióautó, de egyben teljesen hiteles jármű is." – mondja Francois Bancon, a Nissan Motor Ltd Termék-stratégia és -tervezés Részlege Távlati Fejlesztési Osztályának vezetője. „Könnyű, tiszta üzemű és egyszerű vezetni. Praktikus és kisméretű, de bizonyos játékosságot és az élvezetes autózás lehetőségét is magában hordozza: a jövő egyáltalán nem is néz ki olyan rosszul."

PIXO

Folytassuk a zöldebb városi motorizáció témáját, de ezúttal a közvetlen közeli jövővel. A PIXO elérhető városi autó, amely rendkívül alacsony emissziójú és kis fogyasztású, és ráadásul igen alacsony árért megszerezhető.

Az ötajtós, négyüléses PIXO belseje a hatékony designnak és kialakításnak köszönhetően tágas, és nagyvonalú méretű csomagtartóval is rendelkezik. Fürge háromhengeres, 1,0 literes motor hajtja. Vadonatúj könnyűszerkezetű konstrukciójának köszönhetően ezzel a motorral igen jó menetteljesítmények érhetők el, miközben az üzemanyag-fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása alacsony.

Galéria!
A PIXO a legjobb használati értéket képviselő modellek közé tartozik a gazdaságos városi autók kategóriájában.

A PIXO hossza 3565 mm, magassága 1470 mm, szélessége 1600 mm, tengelytávja 2360 mm.

A Suzuki Motor Corporation-nel együttműködésben az indiai Delhiben működő, a kor legjobb technológiai színvonalát képviselő gyárban összeszerelt PIXO a gyorsan növekvő A-szegmens legújabb négyüléses modellje. Néhány közvetlen konkurensével ellentétben azonban a PIXO távolról sem mikro-autó. Ötajtós karosszériája lehetővé teszi, hogy a hátsó ülések esetében is könnyű legyen a ki- és beszállás, de elegendően kisméretű maradt ahhoz, hogy agilis és ideálisan vezethető legyen a városi forgalomban.

Kategóriájában szokatlan módon, a PIXO négyfokozatú, teljesen automata sebességváltóval is elérhető, ami különösen alkalmassá teszi a városi autó szerepkörének betöltésére, miközben szükség esetén hosszabb utak megtételére is tökéletesen alkalmas.
Értékesítése a jövő év késő tavaszán kezdődik.

Új Note

A Note-on széleskörű változtatást és tökéletesítést végeztek annak érdekében, hogy továbbra is a leginnovatívabb, legjobb helykihasználású, népszerű és elérhető kompakt autók közé tartozzon a piacon.
A leginkább szembetűnő változások az autó külsejét érintették, ahol is az első orr-részen a hűtőrács, a lökhárító és a fényszóró teljesen új designt kapott, és ezáltal a Note megjelenése sokkal inkább prémium-jellegű és áramvonalasabb lett.

Az autó hátulján a Note „névjegye", a bumeráng alakú hátsó lámpatest most sötétebb lett, és ez a diszkrét változás is hozzájárul a Note által keltett prémium-benyomáshoz. Két új – 15" és 16" méretű – könnyűfém-keréktárcsa élénkíti a kínálatot, és a módosított Note egy új külső színnel, a szemet vonzó, halványzöld „almabor" színnel is elérhető.

Galéria!

A vezető előtti térben új a műszer-együttes, melynek jobb a láthatósága és a leolvashatósága, és a központi műszerpanel, amelynek révén áttekinthetőbb a középkonzol megjelenése.

A karosszéria alatt átdolgozták a Note kerékfelfüggesztését, melynek célja – annak tudatában, hogy a vevők kulcsfontosságot tulajdonítanak az élvezetes vezetésnek – az érzékeny reagálás és ezzel egyidejűleg a menetkényelem javítása volt.

A motort és a sebességváltó-áttételeket illetően végzett módosításokat követően, szeptembertől az 1,5 dCi-motorral hajtott Note CO2-kibocsátása mindössze 119 g/km lesz. Az idei év folyamán az 1,5 l-es dízelmotorhoz már bevezették a részecskeszűrő alkalmazását.
Októbertől az 1,4-es benzinmotorral hajtott Note csökkentett CO2-kibocsátásából származó előnyöket is élvezhetik a vásárlók. A sebességváltó-áttételek módosítását követően ennek értéke 139 g/km lesz.

Nissan Connect

A Note frissítésével együtt bevezetésre kerül a Nissan Connect, a Nissan teljesen új, a műholdas navigációt, az audio-szórakoztatást és kommunikációt egyesítő rendszere.

Az volt a cél, hogy a rendszer olyan szintű használati kényelmet és felhasználó-barát működést nyújtson, mint amilyet a hordozható navigációs rendszerek általában, azzal a járulékos kényelemmel, amely a középkonzolba történő teljes integrálásból ered.

Az érintő-képernyős Nissan Connect a kilenc nyelven használható műholdas navigációs rendszert házasítja össze a CD-lejátszós rádióval, amely MP3 és WMA formátumú felvételeket képes lejátszani az USB-porthoz vagy a Bluetooth-rendszeren keresztül csatlakoztatott adathordozókról is.

Galéria!

A rendszer a kéz nélküli telefonhasználatot is támogatja a Bluetooth-csatlakozás révén.

A Nissan Connect rendszer a Note-ban 2009 januárjától, a többi Nissan-modellnél 2009 végével bezárólag lesz elérhető.

A „bemutató sztárjain" kívül a Nissan standján látható a márka crossover-ikonja, az új Murano, valamint kisöccse, a Qashqai+2, a „családi crossover autó" – ez utóbbi továbbviszi a Qashqai koncepcióját, és extra teret és kényelmet nyújt azoknak a vevőknek, akiket nem vonzanak különösebben a hagyományos egyterűek lehetőségei.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyesül a GM és a Chrysler – vagy mégsem?

Amerikai lapértesülések szerint a pénzpiaci helyzet miatt felfüggesztették a General Motors és a… Tovább olvasom