Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

A mondén Granturismo

Az Iniciál Autóház jóvoltából nemrég egész hétvégére megkaptam próbára a Renault talán valaha készült legcsábítóbb autóját, az új Laguna Coupét. A turbós granturismo így több száz kilométeren keresztül, változatos forgalmi körülmények között bizonyíthatta, milyen 2010-ben az autós „dolce vita" – francia felfogásban.


Kezdjük a lényeggel: a formával. Mert a Laguna Coupé kétségkívül ezzel a tulajdonságával a legmegkapóbb, nézzük bárhonnan, bármilyen szögből. Hasonlatokat persze lehet találni, a Ferrari-jellegű széles hűtőrácstól, mely következtetni enged a mögötte rejlő csúcsteljesítményre, egészen a páratlanul elegáns, Aston Martinokat idéző lezárásig. Összességében azonban egyedi, harmonikus és atletikus egészet alkot a Laguna Coupé, lendülete és eleganciája férfinak és nőnek egyaránt vonzó járművé teszi – bármilyen alkalomra. Persze nem akárkinek. A megjelenés, a tulajdonságok és az árcédula jelzi: beérkezett és kifinomult, igényes és dinamikus személyiségek partneréül szánták. A sportos négyszemélyes felépítéséből következően nem kimondottan családi modellről van szó – bár tesztünk során egy hosszú négyfős kirándulást probléma nélkül teljesítettünk vele.

Persze kicsinek nem mondható a 4,64 méter hosszú, több mint 180 centi széles, 1400 mm magas négyszemélyes kupé, és a csomagtér is 423 literes, de aki igazi családi autót keres, több remek ajánlatot is találhat a Renault palettáján. A Laguna Coupé viszont maga a mondén csábítás: tóparti sétányok mellett, kastélyok felhajtóján, barokk belvárosokban és kanyargós erdei utakon érzi magát elemében, a hozzá illő romantikus környezetben nyújtja igazán vezetőjének és utasainak a „Joie de vivre", az élvezetes élet élményét.

Renault Laguna Coupé 2.0 16V GT teszt (Fotó: Burkus Zoltán)


A belső térben töretlenül folytatódik ugyanez az érzés, a Lagunából ismerős műszerfal igényes anyagai – a valódi alumínium betétekkel kiegészítve – illenek a luxuskupé hangulatos belsejébe, a sportülések és az ajtók (esetünkben bézs) bőrkárpitozása, a króm sebességváltógomb, a keret nélküli ablakok pedig megadják azt a bizonyos pluszt, amit elvárunk. Az elegancia a kezelésben is megjelenik, az automata Renault-kártya jóvoltából csak a kilincset kell megfognunk, és máris nyílik az ajtó. A kártya nyugodtan a zsebünkben maradhat, csak nyújtsuk kezünket a kormány mögé, és keltsük életre a motort! A Start-gomb lenyomására azonnal, de egyáltalán nem tolakodó hangszínnel rendelkezésünkre áll a 205 lovas, négyhengeres benzines turbó, ami az egyik legjobb választás a Coupéhoz: halk üzemű, finom járású és kellően erős ahhoz, hogy a forgalomban érvényt szerezzen a vezető akaratának. (Gyorsulás százig 7,8 másodperc, végsebesség 233 km/óra.) A gyári átlagfogyasztás 8,2 liter, nekem ez a szabályok maradéktalan betartásával, sok autópályázással és klímahasználattal kerek 9 literre adódott, vagyis a 66 literes tankot elvben 730 kilométerenként kell utántölteni. (Meg kell jegyeznem, az előző tesztpilóták – nyilván alapos próba-üzemmódban – kétszer ekkora fogyasztást is ki tudtak hozni az autóból.) A hosszabb hatókörre vágyók választhatnak dízelt is, a 180 lovas erőforrás  szintén nagyon meggyőző, de akinek ez sem elég, a háromezresek közül a benzines (240 LE) vagy a dízel (235 LE)  automata váltóművel is minden bizonnyal kielégíti igényeit.

Ilyen hosszú távon természetesen már kiderülnek egy bármilyen vonzó autó kevésbé előnyös tulajdonságai is, de a lista nem túl hosszú. Arról például nem a Renault tehet, hogy a magyar utak olyanok, amilyenek, ezért a feszes futómű a 225/45 R 18 gumikkal bizony ráz egy kicsit a hazai kátyúkon, keresztbordákon. Cserébe viszont olyan kanyarodási élményt kínál, amit a legtöbb konkurens megirigyelhetne, nem kis részben a 4Control nevű négykerék-kormányzásnak köszönhetően, amely a Laguna Coupé minden változatán szériafelszerelés. A rendszer 60 km/órás tempó alatt az első tengellyel ellentétes irányban fordítja el a hátsó kerekeket. Ebből annyit veszünk észre, hogy a hosszú autó meglepően kis fordulókörben terelgethető, nagy tempóval vett kanyarokban pedig nagyon magabiztosan követi az ívet.

Amikor pedig hosszú egyenesek következnek, például autópályán, az Arkamys 3D-hangrendszer koncertélménye segít leküzdeni a kilométereket, a kétzónás, kímélő üzemmóddal ellátott klíma az időjárást, a tempomat és a sebességkorlátozó betartani a szabályokat. Amire akkor is szükség van, ha egy ilyen nem mindennapi autó az útitársunk...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Audi Hungaria új látogatói központja

Még többen ismerhetik meg az Audi Hungariát: a győri vállalat szeptemberben átadott új látogatói… Tovább olvasom