Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

A MINI a 79. Genfi Nemzetközi Autószalonon

Minden eddiginél sokrétűbb és vonzóbb modellprogrammal jelent meg a MINI a 79. Genfi Nemzetközi Autószalonon, új modelljeivel a vezetés élménye és a gazdaságosság tekintetében ismét magasabbra emelve a mércét. A MINI mindennek jegyében három világpremiert is tartott a 2009-es Genfi Autószalonon.

A MINI két új belépőmodelljét is bemutatja a Genfi Autószalon közönsége előtt, amelyekkel az egyéni stílus, a márkára jellemző mozgékonyság és prémium-színvonalú minőség különösen gazdaságos módon élhető meg.

A MINI One Clubman így innovatív belsőtér-koncepcióját immár a példamutatóan takarékos, 70 kW/95 LE teljesítményű, 1,4 literes négyhengeres benzinmotorral is kínálja. A MINI One 55 kilowattos változatával pedig a márka a sportosság és a gazdaságosság tekintetében egy további teljesítménykategóriában is az élre törhet.


Gazdaságos agilitás

A korszerű igényeknek megfelelő kvalitásaival a MINI az előző év rekordeladásait követően 2009-ben is sikerpályán halad. A márka töretlen népszerűsége jellemző adottságai olyan együttesének gyümölcse, amelyeket ebben az összeállításban egyetlen más gyártó sem kínál. A MINI-modellek rendkívül agilis irányíthatósági tulajdonságai éppoly egyedülállóak, mint gazdaságosságuk, semmi mással össze nem téveszthető designjuk és széles körű egyéni kialakítási lehetőségeik. Vonzerejük, prémium minőségük és kompromisszumot nem ismerő biztonságuk szintén egyaránt komoly előnyként értékelhetők vetélytársaikkal szemben.

Az új MINI Cabrio bemutatásával immár a márka minden modellje új generációs benzin- illetve dízelmotorokkal készülhet. A gazdaságosságot növelő műszaki megoldások – mint a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus Start-Stop Funkció (Auto Start Stop Function) és a Sebességváltást Segítő Kijelző (Shift Point Indicator) – pedig minden karosszériaváltozat esetében a szériafelszereltség részét képezik. E fejlett technikáknak köszönhetően a jövőben már nyolc MINI-modell szerepelhet a választékban, amelyek EU-tesztciklus során mért széndioxid-kibocsátása kilométerenként a 140 grammot sem haladja meg.

A MINI a 79. Genfi Nemzetközi Autószalonon

Megerősített sportos karakter

A John Cooper Works márka sikeres integrációja a MINI kínálatába, illetve a MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Clubman modellek piaci bevezetése nagymértékben erősítette a paletta sportos karakterét. A versenypályákon aratott közös sikerek – amelyek csúcsát 1964 és 1967 között a Monte Carlo Ralin aratott három abszolút győzelem jelentette – szolgáltak alapul a John Cooper név és a MINI legendájának mind a mai napig szétválaszthatatlan kapcsolatához. E hagyományok napjainkban olyan különösen nagy teljesítményű modellek fejlesztésében és építésében folytatódnak, amelyek a versenypályák kihívásainak éppúgy megfelelnek, mint a mindennapi közlekedés sokrétű követelményrendszerének.


Világpremier: a MINI John Cooper Works Cabrio

E nagysikerű kapcsolat harmadik „élsportolójaként" mutatkozhat be a MINI John Cooper Works Cabrio, amelynek hajtásáról az a 155 kW/211 LE teljesítményű, négyhengeres erőforrás gondoskodik, amely eredetileg a MINI CHALLENGE versenyautókba készült. E különleges aggregát segítségével a MINI John Cooper Works Cabrio mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig eléri a 235 kilométer/órát. Ezek az értékek a vezetés a MINI szegmensében egyedülálló élményéről tanúskodnak, ami ezúttal nemcsak a nyitott autózás semmi mással össze nem hasonlítható élvezetével, hanem figyelemre méltó takarékossággal is párosulhat. A MINI John Cooper Works Cabrio ugyanis az EU-tesztciklus során átlagosan mindössze 7,1 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 169 grammra adódik.

A MINI John Cooper Works Cabrio közvetlen benzinbefecskendezéssel és Ikerturbó-feltöltővel (Twin-Scroll Turbocharger) működő, négyhengeres motorja, valamint kifejezetten e modell számára kifejlesztett fékei, keréktárcsái és számos más, a versenysport világát idéző részletmegoldása a kategóriában kétségkívül egyedülálló csúcsteljesítményeket tesznek lehetővé. A legmagasabb színvonalú biztonságról többek között az új fejlesztésű, egyrészes, s szükség esetén önműködően kiemelkedő borulásvédő keret, illetve az ugyancsak a szériafelszereltséget bővítő, Dinamikus Vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) funkcióval kiegészített Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) gondoskodik.


Alig öt literes fogyasztással

A MINI márka azonban nem csupán a legmagasabb, hanem az alsóbb teljesítménykategóriákban is a magas fokú gazdaságosság szinonimájának számít. A 70 kW/95 LE teljesítményű MINI One Clubman az EU-tesztciklus során felvett, 100 kilométerenként mindössze 5,4 literes kombinált üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként csupán 130 grammos széndioxid-kibocsátásával igazolja mindezt. Az új belépő változat MINI-modellekre jellemző mozgékonyságát az álló helyzetből 100 kilométer/óráig mért 11,6 másodpercig tartó gyorsulás és a 183 kilométer/óra csúcssebesség jelzi. Az 55 kilowattos MINI One pedig kategóriája benzinmotoros modelljei között nem csupán a legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel, hanem a legdinamikusabb gyorsulással is szolgál. Az EU-tesztciklus során produkált átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 5,3 literre, széndioxid-kibocsátása kilométerenként 128 grammra adódik, a 100 kilométer/óráig tartó sprinthez pedig 13,2 másodperc is elegendő számára.

Olvasóink írták

  • 1. Szilágyi_Zsolt 2009. március 19. 13:11
    „A Lada nem hozott valami újdonságot?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megnyílt az új Porsche Múzeum

A Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG székhelyén, Stuttgart-Zuffenhausenben hivatalosan is megnyílt az új… Tovább olvasom