Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 13°C Még több cikk.

A megújult Peugeot 308 CC: még kabriósabb!

A lehajtható tetejű autók úttörőjeként, a harmincas évek elegáns 401, 601 és 402 “Eclipse" modelljeit gyártó Peugeot lelkesedése sohasem csökkent, hogy hol kupéként, hol kabrióként használható, varázslatos módon a csomagtartóba süllyeszthető tetejű autókkal szerezzen örömöt az embereknek.
Már egy évtizede annak, hogy az 1998-as Genfi Szalonon ismét megjelent ez az innovatív elképzelés, a 20♥ koncepcióautó formájában. Ebből
fejlődött ki aztán a 206 CC és a 307 CC, népszerűsítve egy elképzelést,
amelyről addig úgy tartották, hogy az elit kiváltsága. Majd ezen első
nemzedékek hamarosan átadták a stafétabotot a 207 CC-nek, illetve a
hamarosan debütáló 308 CC-nek. 2008 májusának végéig közel 632 ezer kupé-kabriót állított elő a Peugeot az ilyen jellegű „életstílus-autók"
kedvelőinek, az egész világon vezető szerephez juttatva így a márkát:
457,500 darab 2 + 2 üléses Peugeot 206 CC és 207 CC, a kiskategóriában (B) 174,500 darab Peugeot 307 CC, négy teljes értékű üléssel az alsó középkategóriában (M1).



Mióta 2003-ban, bemutatkozott a 307 CC, óriási változások történtek az
életstílus-autók piacán: a süllyeszthető tetejű kabriók népszerűbbek
lettek a sérülékeny vászontetősöknél.



Vevőinek többségénél a háztartás fő autója lett a 307 CC. Okos
konstrukciójáért és eleganciájáért választották elsősorban, de nagyra
értékelték mindennapi praktikumát, komfortját, felszereltségét és
menetkényelmét is.



A 308 lejtős hátú és kombi, illetve szabadidős változata már felváltotta a
307-et, a sikeres előd valamennyi kedvező tulajdonságát kínálva, ám új
identitással, modern külsővel és erős személyiséggel. Az azonos géneket
hordozó, négy teljes értékű üléssel ellátott 308 CC tovább viszi a “307
CC szellemet" és kiaknázza a Peugeot kupé-kabriós tapasztalatkincsét.
Egyéni, összehasonlíthatatlanul attraktív ajánlat az
„életstílus-autózás" rajongóinak!

Megkapó design

A 308 CC-t mind kupé- mind kabrió-alakban kiemeli a tömegből vonalainak harmóniája. Az orremblémájától a tető végéig, az ajtótól az oldalfalig, fények játszanak profiljának markáns vonalain. Eleganciáját krómdíszek teszik még hangsúlyosabbá.

Az alacsonyan álló, kerekeivel szilárdan az aszfaltra támaszkodó 308 CC
szembeötlő alakja és fénydiódás „vörös függöny" hátsó lámpája
éjjel-nappal felhívja magára a figyelmet.

Tagadhatatlanul önálló személyiségről tanúskodik az utastér is.
Különösen kabrióként mutatkozik meg az eltérés a lejtős hátútól, és adja
egy nagystílű túrakocsi hatását.

Az integrált fejtámlás, mélyen kiformált első ülések beépített
szellőzése meleg levegőbe burkolja az utasok nyakát. Hozzájuk hasonlóan egyéni a hátsó ülések designja is, ráadásul, kabrióhoz képest, meglepően tágas a hely a második sorban.

Különlegesek az ajtóborítások is, elegánsan dinamikus, egyben robusztus
fogantyúval. Sportos kormánykerék, különleges kidolgozású műszerfal és "fekete lakk" középkonzol teszi teljessé a hatást.

A „sportos" és „haute couture" divatjellegnek megfelelően dinamikus
szövetekbe öltözik a 308 CC, de van egyszerű bőr, illetve „integrál bőr"
kárpit is. Ez utóbbi most már beburkolja a teljes utasteret, ami nem épp
megszokott e kategóriában. A mutatós Fekete, Vintage vagy Beige kárpit
jól illik a fényezés színéhez, amely a divatos gyöngyház-fekete, illetve
a kifinomult “terre d’ombre" mellett megszokottabb kék, piros, fekete és
szürke is lehet.



Jellegzetes CC felszereltség

A mindennapok kényelmét és az utasok kellemes közérzetét szemmel tartó, aprólékosan gondos tervezés jóvoltából apróbb-nagyobb előnyök egész sorát kínálja a 308 CC.

A teljesen automatikus tető, utasainak óhaja szerint, 20 másodperc alatt
alakul át dinamikus kupéból elegáns kabrióvá; a műveletet színes
képernyőről lehet figyelemmel kísérni. Négy teljes értékű üléssel
ellátott kupé-kabrióként a 308 CC nyomtávja és karosszériája szélesebb a 307 CC-énél, az első ülés kialakítása pedig bőséges lábteret és
tágasságot kínál a hátul ülőknek. Kétféle dinamikus, rugalmas motor
hajtja a 308 CC-t, hatfokozatú sebességváltó közbeiktatásával - ha nem
az automatát választja valaki.

Az 1.6-os THP 150 LE teljesítményű, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorról, illetve a 2.0 HDi FAP Euro 5 (140 LE) dízelről van szó, amely különösképp környezetbarát.

Ez az autó a hatékony úttartással fűszerezi az élményautózást. Széles
nyomtávja, leültetett futóműve és kiváló rugózása, amelyet külön e
karosszériához terveztek, kimagasló képességekhez segíti a 308 CC-t,
ugyanakkor valódi biztonságérzetet ad a vezetőnek. A nagy, 302 x 26
milliméteres tárcsafékek teljes mértékben megfelelnek a motorteljesítménynek. Közben az ESP őrködik a bennülők biztonságán.



Szilárd szerkezet

A 308 CC kimagasló szerkezeti szilárdsága csírájában fojt el bárminemű
rezgést, amely befolyásolhatná a kormányzást, a hátrapillantást vagy a
komfortot. Gondosan elhelyezett karosszéria-erősítései csillapítanak és
leépítik a feszültségeket. Röviden, a 308 CC szilárd felépítése és
nagyszerű rezgéscsillapítása visszatükrözi a Peugeot kupé-kabriós
tapasztalatát.

A komfortos, kellemes utazás elengedhetetlen feltétele a csekély belső
zaj; kupé-elrendezésben a 308 CC e tekintetben is külön klasszist
képvisel. A 308 CC utastere oltalmazó hely is. Felépítése robusztus,
ellenáll a frontális- és az oldalütközésnek. Újszerű, intelligens
megoldások vetnek számot a kabrió-jelleggel. Ilyen például az első
ülésekbe épített mellkas-medence oldallégzsák, valamint egy exkluzív
világújdonság, a fej-oldallégzsák, amely az üléshelyzettől függetlenül
garantálja a test teljes védelmét.

A borulásveszély érzékelését követő néhány ezredmásodpercen belül
(rövidebb idő ez egy szempillantásnál) felugranak az utasok mögött a
bukócsövek, az e célból megerősített szélvédőkerettel együtt túlélőteret
képezve. E jelentős biztonságtechnikai munka célja, hogy az autó
megkapja a maximális, ötcsillagos EuroNcap törésteszt-értékelést a
felnőtt utasok védelméért.



Összhangban az évszakokkal

Leeresztett tetővel hideg időben, például kora tavasszal is élvezetes az
autózás, sőt az ellen sem szól semmi, hogy nyitott autóból csodáljuk a
havas tájat. Mindez annak köszönhető, hogy a Peugeot 308 CC
karosszériája körülöleli az utasokat, okos légkondicionálása
alkalmazkodik a kabriós használathoz, ülései fűthetők, szélfogója megóv
a huzattól, és az első ülésekbe épített különleges “Airwave" rendszer
sálként burkolja meleg levegőbe az utasok nyakát. A levegő hőfokát,
áramlásának irányát és erősségét szabályozni lehet.



Néhány további jellegzetes részlet

A belső rakodóhelyeken (kesztyűtartó és középső kartámasz) automatikus, távvezérlős zárakat találunk. A központi vezérlés mind a négy ablaknak ad parancsokat, az elektromos első ülések megkönnyítik hátra a beszállást. A kettős biztonsági ajtózárás és szelektív nyitás nyugalmat ad, az esti komfortot pedig fénydiódás kiszálló-fény fokozza a külső tükrökben.

Ne feledkezzünk meg a jól használható csomagtartóról és a külön
rakodóhelyekről sem (ilyen például a szélfogó helye a csomagtér burkolat alatt), amelyek mintaszerű rendet teremtenek. A poggyásztér (VDA módszer szerint) 403 literes kupé-elrendezésben, illetve 226 liter leengedett tetővel, a szélfogó alatt (víztérfogatban mérve 465, illetve 266 liter).



Hogy még kellemesebb legyen

Az új Peugeot 308 CC-hez sokféle WIP (World In Peugeot) opció áll
rendelkezésre, például a WIP sound, MP3 CD audiorendszer és fejlettebb
változata, a WIP Bluetooth, MP3 CD audiorendszer, USB Box és
kihangosító. Mindig úti célunkhoz vezet a WIP Nav könnyen használható
navigátor, MP3 CD audiorendszerrel, Bluetooth funkcióval és hétcollos,
behúzható, 16/9 oldalarányú színes képernyővel. A legigényesebbek pedig a WIP Com 3D, csúcsminőségű navigátor, 30 GB keménylemezzel és Juke Box funkcióval, MP3 CD audiorendszerrel, beépített mobiltelefonnal, Bluetooth funkcióval, USB csatlakozóval és hétcollos, behúzható, 16/9 oldalarányú, háromdimenziós színes képernyővel rendelhetik meg autójukat. A tíz hangszórós JBL hifirendszer felismeri, ha leengedik a tetőt, és alkalmazkodik ehhez a helyzethez.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb történelmi Mazda rekord Magyarországon

2008 első félévében a Mazda volt a magyar autópiac* legdinamikusabban fejlődő márkája. Tovább olvasom