Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

A megújult 3-as BMW

Szegmensében a sportosság szinonimája, miközben évek óta a világ legnépszerűbb prémium modelljének pozícióját foglalja el. A 3-as BMW hátsókerék-hajtásának, kiegyensúlyozott tömegeloszlásának, kiemelkedően pontos irányíthatóságának és a lehető legigényesebb futómű-technikájának köszönhetően jelentős előny birtokában emelheti még magasabbra a mércét kategóriájában.
Új designjegyek

A megújult BMW 3-as Limousine elején, oldalnézetében és farán alkalmazott markáns formai jegyek révén még inkább kihangsúlyozza dinamikus karakterét, míg a megújult BMW 3-as Touring szintén minden oldalról felismerhető finomításai segítségével teszi még inkább egyértelművé sportosan elegáns karakterét. A megújult 3-as BMW Touring és Limousine orrkialakítását egyaránt szélességük fokozott hangsúlyozása jellemzi. A kettős fényszórók márkára jellemző megjelenését krómozott csőelemek emelik ki, "koronagyűrűik" pedig az opcióként rendelhető Bi-Xenon fényszórók mellett nappali világításként működnek. Az irányjelzők fényforrásai lamella-struktúrába osztva jelennek meg, az opcióként rendelhető Bi-Xenon fényszórók mellett pedig LED-irányjelzők szerepelnek.

További képek: klikk!

Erőteljesen feszes felületek és markáns karakteres vonalak dominálnak a megújult 3-as BMW oldalnézetében. A küszöbök fénytörési vonala magasabban és határozottabban kiformálva fut.

A megújult BMW 3-as sorozat erőteljes és sportos karaktere átdolgozott hátuljában is megjelenik, a hátsó lökhárítót, lámpákat és a csomagtér-fedelet is ennek szellemében tervezték át. A kétrészes hátsó lámpatestek a BMW jellegzetes L-alakját formázzák. A hátsó helyzetjelző két LED-csíkja és az ugyancsak LED-kialakítású irányjelzők egyaránt markáns és igényes megjelenésűek.

Az erőt sugárzó megjelenéshez a megújult 3-as BMW nyomtávszélesítése is hozzájárul.

További képek: klikk!

Igényes anyagok és továbbfejlesztett ergonómia

Az anyagválasztás és a felületi kialakítások átdolgozásával a 3-as BMW modern és igényes belső tere még színvonalasabbá vált. Ennek során a tervezők következetesen továbbvitték a homorú és domború felületek játéka adta modern formavilágot, illetve a sportos elegancia és a technikára összpontosító esztétikum stílusát.

Minden szériakivitelű illetve extrafelszerelésként kapható szórakoztató, információs, navigációs és telekommunikációs rendszer vezérlésére a megújult BMW 3-as modellekben is kívánságra a BMW iDrive kezelési rendszer szolgál az extrafelszerelésként rendelhető "Professional" navigációs rendszerrel. Az új iDrive hangvezérlést is lehetővé tesz. A kezelőgomb (Controller) környezetében található négy választható gomb segítségével a CD-lejátszó, a rádió, és a telefon funkcióira váltás különösen gyorsan végezhető. A választógombok kínálatát a három parancsgomb teszi teljessé.


Nagyfelbontású központi kijelző

A 3-as BMW új iDrive rendszere nagyméretű, 8,8 colos központi kijelzővel (Control Display) készül, amely nagyságával felülmúlja az autós szakmában eddig alkalmazott grafikus képernyőket. Nagy képfelbontásával jóval kedvezőbb lehetőségeket kínál a részletgazdag megjelenítésben.

További képek: klikk!

A „Professional" navigációs rendszer járműbe integrált merevlemezes tárolót is magában foglal. A 80 GB kapacitású berendezés rendkívül gyors hozzáférést kínál a navigáció számára készült digitális térképekhez, de a segítségével széles körű zenei adatgyűjtemény is összeállítható. A rendszer a CD-lemezek, MP3-lejátszók vagy USB-tárolók zenei adatainak merevlemezre mentésére is lehetőséget kínál.


A BMW Hatékony Dinamika sikere

A Limousine és a Touring modellváltozatok minden motorizáltsággal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel rendelkeznek, mint a velük összevethető versenytársaik. A megújult BMW 3-as sorozatban a hatékonyság növelésének legfrissebb megoldásai is megjelennek. A megújult BMW 3-as sorozatához rendelkezésre álló minden benzines és dízelmotor a fejlesztés legfrissebb állását képviseli. Mindemellett az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek további mérséklése érdekében a motorok teljes választékában gazdaságosságnövelő megoldások rendkívül széles spektrumát alkalmazzák. Ezek között szerepel egyebek mellett a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus Start-Stop Funkció (Auto Start Stop Function), a Sebességváltást segítő kijelző (Shift Point Indicator), a segédberendezések igény szerinti vezérlése, az Elektromechanikus Szervokormány (Electromechanical Power Steering), a mérsékelt gördülési ellenállású gumiabroncsok és a légbeömlő-csappantyúk aktív szabályzása. E technikák széles körű alkalmazásával a BMW legnépszerűbb sorozatában a BMW Hatékony Dinamika (BMW EfficientDynamics) fejlesztési koncepció különösen nagy hatást fejthet ki.


Tíz motorváltozat

Az új BMW 330d álló helyzetből 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebességét pedig az elektronika 250 kilométer/órára korlátozza. A BMW 330d EU-tesztcikluson meghatározott üzemanyag-fogyasztása 5,7 liter 100 kilométerenként, széndioxid-kibocsátása kilométerenként 152 gramm. A BMW 330d 245 lóerős alapkivitelében dízel részecskeszűrővel és oxidációs katalizátorral készül. Akárcsak a BMW új hathengeres dízel erőforrása, a BMW 320d és a BMW 318d motorjai is már szériakivitelükben megfelelnek az EU 5 kipufogógáz-szabványban foglalt követelményeknek. A vezetési élvezet és a gazdaságosság ideális kombinációja a BMW megújult 3-as sorozatának további motorjaira is jellemző.

További képek: klikk!

Öt benzines és öt dízel erőforrásával a felfrissített BMW 3-as sorozat szegmense legszélesebb körű motorpalettájával szolgál. A vásárlók a benzines és a dízel konstrukciók kínálatában egyaránt válogathatnak a négy- és a hathengeres aggregátok között. A teljesítményválaszték a négyhengeres BMW 318i és BMW 318d 105 kW/143 LE teljesítményétől egészen a BMW 335i soros hathengerese kínálta 225 kW/306 LE értékig terjed. Mindegyik motor a megújult BMW 3-as Limousine és Touring változataihoz egyaránt rendelkezésre áll, és mindegyikük tartalmazza a BMW Hatékony Dinamika (BMW EfficientDynamics) koncepciójának különböző megoldásait. A tíz motorváltozat így vetélytársaihoz képest, a velük összevethető adott teljesítménykategóriában egyaránt a menetdinamika és a gazdaságosság legkedvezőbb összhangját kínálja.
A gazdaságossági értékelés éllovasa a teljes szegmensben a BMW 318d, az EU-tesztciklus során 100 kilométerre mért 4,7 literes átlagfogyasztásával és kilométerenként 123 gramm széndioxid-kibocsátásával.


Továbbfejlesztett BMW xDrive összkerékhajtás A megújult 3-as BMW választékában a Limousine és a Touring változatok egyaránt három benzines és két dízel erőforrás esetében kombinálhatók az intelligens BMW xDrive összkerékhajtási rendszerrel. A megfelelő modellek most a BMW 335i xDrive, a BMW 330i xDrive, a BMW 325i xDrive, illetve a BMW 330d xDrive és BMW 320d xDrive jelöléseket kapják.
A BMW xDrive elektronikus szabályzású, állandó összkerékhajtás a hajtónyomaték adott menethelyzet szerinti optimális elosztását kínálja az első és a hátsó tengely között, ezzel mindenfajta útfelületen a kényelem, a hatékony vonóerő-átadás és a magas fokú mozgékonyság egyedülálló egységét nyújtja. A különösen pontos szabályzás érdekében a Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) és az xDrive számítógépei az Integrált Futómű-menedzsment (Integrated Chassis Management; ICM) rendszerén keresztül összeköttetésben állnak egymással.


Kiemelkedő futómű-technika

A megújult BMW 3-as sorozat a legigényesebb futómű-technikát kínálja szegmensében. Hátsó felfüggesztésében ötkaros konstrukciót alkalmaztak, amely a különösen nagy teljesítményű és nyomatékos motorok igényeinek is tökéletesen megfelel. A megújult 3-as BMW első felfüggesztése is egyedi konstrukció. A két helyen ágyazott lengőkarral kialakított, stabilizátorral felszerelt, rugóstagos megoldás nagyrészt alumíniumból készül.

A szériafelszereltséget mindezen túl a sebességfüggő rásegítést ellátó Servotronic-funkcióval működő elektromechanikus kormányberendezés is gazdagítja. Extrafelszerelésként az Aktív Kormányzás (Active Steering) is rendelkezésre áll, amely a kormányzás áttételét mindenkor a pillanatnyi sebesség függvényében határozza meg.

További képek: klikk!

Optimális utasvédelem

A megújult BMW 3-as sorozat biztonsági koncepciója a szilárd karosszériaszerkezetre, a nagyszilárdságú acélfajták tudatos alkalmazására, valamint az ütközési energia elvezetésére és elnyelésére szolgáló speciális deformációs elemekre épül. Mindemellett hat légzsák, illetve minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv és fejtámla biztosít optimális védelmet a bennülők számára. Az ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok a hátsó ülésen szintén a szériafelszereltséghez tartoznak. A megújult 3-as BMW szériakivitelben elöl aktív fejtámlákkal készül, amelyek jelentősen mérséklik a hátsó ütközések során fellépő nyakcsigolya-sérülések veszélyét.
Hatékonyan járul hozzá az aktív biztonsághoz a Bi-Xenon fényszórókkal együtt, extrafelszerelésként rendelhető adaptív kanyarvilágítás, amely az út vonalvezetésének megfelelő megvilágításáról gondoskodik. Alacsony sebességtartományokban a kanyarodófény aktiválódik. E funkciót a kanyarodás iránya szerint a fényszóró egyik vagy másik belső tagja látja el, a fénykévét a megfelelő irányba fordítva világítja meg az utat.


Fűtés- és klímakomfort

A felfrissített BMW 3-as sorozat a kényelmi felszerelések tekintetében is további fejlesztésekkel jelenik meg. A megújult BMW 3-as kategóriája leghatékonyabb fűtő- és hűtőrendszerével rendelkezik, az utastér teljes légtartalma egy perc alatt akár háromszor is kicserélhető. A fűtés-szellőzés berendezésében, illetve a különböző csövekben kialakított optimális áramlások, valamint a műszerfal közepén elhelyezett légbefúvó révén még e rendkívüli térfogatáram ellenére is kiváló akusztikai tulajdonságokat sikerült megvalósítani. Extrafelszerelésként a vezető és az első utas számára egyéni szabályzást kínáló kétzónás automatikus légkondicionáló is rendelkezésre áll.

Olvasóink írták

  • 1. Angels777 2008. szeptember 16. 21:34
    „BMW Forewer :)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Saab 9-3-as teszt: Megélezték a viking pengét

Győr - A Saab régóta a szakmájukban sikeres, magabiztos, jól szituált, de ezzel hivalkodni nem… Tovább olvasom