Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

A márkakereskedésekbe is megérkezett az új Volvo V40

Genfben mutatkozott be, nemrégiben a hazai autószalonokba is megérkezett és kipróbálható a vadonatúj Volvo V40-es – ami ezúttal nem kombi.
Ami előrebocsátandó, az a világújdonság, ráadásul alapáron: a szélvédőt és az A-oszlopokat gázolás esetén kipárnázó, és ezzel az elütött járókelőket megvédő gyalogosvédelmi légzsák. Ehhez jön még a már korában ismert rendszer, a kb. tíz centivel – kirobbanva – kiemelkedő motorháztető, ami ugyancsak csillapítja a csapódó testet.


Házon belüli újdonság a műszerfal, amely színváltó, így hangulatunkhoz, illetve a választott üzemmódhoz igazodik. A márka a City Safety koccanásgátlónál is emelte a tétet, a korábbi 30 helyett most már 50 km/h-ig működik. A V40 felszereltségtől függően kínálja a táblafelismerő, sávtartó és elalvásra figyelmeztető rendszert, mint ahogy az automata parkoló funkciót is.

Valamennyi motor turbófeltöltéses, a két benzines 1,6 literes és 150, illetve 180 lóerős. A hasonló lökettérfogatú belépő dízel 115 lóerős, 270/285 Nm maximális nyomatékkel és 3,6 literesre ígért vegyes (!) fogyasztással – valamint bőven 100 gramm alatti CO2-kibocsátással. A további két dízel kétliteres, 150, illetve 177 lóerős, az utóbbi maximális nyomatéka már kerek 400 Nm.


Mind az öt motorhoz alap a stop-start rendszer és a fékenergia-visszanyerés, és ez benne lesz a várhatóan ősszel érkező benzines, T5-ös csúcsmotorban is, mely 254 lóerőt tud majd.

Az első és a második benyomás is pozitív az új Volvóról, hozza azt, ami egy prémium kompakttól ma elvárható. Sportos, fiatalos forma, igényes és funkcionális belső, amely kényelmes és tágas is egyben. Négy 185-190 centis ember nagyon kényelmesen autózhat a V40-nel és még a csomagoknak is marad hely. Az általunk próbált alapmotor kulturált járású, a menetkomfort szintén rendben van. Az autó jól vezethető, minden kézre esik, s ha valamit mégsem talál elsőre a vezető, a magyar nyelvű menü hatékonyan segít.

A szerző fotói
A szerző fotói

Az autó érzelmi és racionális megközelítésből is versenyképes, sikere egyebek között az árán is múlik. A Volvo tudja új modellje helyét és bátran pozicionálja az ötajtós BMW 1-es vagy éppen az Audi A3 Sportback mellé. Árban mindenesetre állja a versenyt: a 150 lóerős, 240 Nm-es 1,6-os (Ford) turbómotorral szerelt T3 modell 5 millió 990 ezer forint, míg a belépő dízel kerek félmillióval több.

Olvasóink írták

  • 1. Karcsika 2012. július 30. 11:19
    „Formatervezésben - szerintem - van még mit javulniuk!
    A hátsó lámpák, a hátsó szélvédő alatti fekete színű rész az ami 5-ből csak 3.
    Oldala 5-ből 4.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bemutatkozott az új Mercedes A-osztály

Egy új generáció ritmusa mottóval és tesztvezetéssel mutatták be július 18-án Budapesten, a Kopaszi-gáton a már rendelhető, vadonatúj Mercedes A-osztályt. Tovább olvasom