Kisalföld logö

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 14°C | 24°C

A Honda genfi újdonságai

A honda járművek tökéletesen megtestesítik a márka merész válaszait a jelen autótervezői előtt álló kihívásokra.

A kiállított autók között található a világpremierjét ünneplő Civic Type R tanulmány, amely az élmény és a magával ragadó teljesítmény ígéretét hordozza. A hidrogénalapú jövő egyre gyorsabban közeledik, s ezt világosan demonstrálja az FCX koncepció – ez a futurisztikus, tetszetős, ugyanakkor nagyon praktikus üzemanyagcellás autó megmutatja, hogy három vagy négy éven belül milyen lehet a sorozatgyártású modell. Aztán ott van az európai specifikációjú Legend, amely megcsillantja innovatív technológiáját, s magasabbra helyezi a lécet a teljes körű biztonság terén. A márka potenciálját, szakértelmét és széleskörű versenysportos örökségét pedig mi sem bizonyíthatná jobban, mint a Formula 1-es versenyautók triója a múltból és a jelenből.

A Civic Type R tanulmány

Praktikuma révén a Civic Type R mindennap használható autó volt, amely bármely pillanatban képes volt nagy teljesítményű, élvezetesen vezethető sportautóvá átalakulni. Ez a kettős személyiség több mint 35 ezer vevőt győzött meg, vagyis a jelenleg árusított modellből sokkal több fogyott, mint amennyire a viszonylag rövid modellciklus alatt számítottunk.
Tavaly a Honda bejelentette, hogy a modellnek utódja lesz, s bár a jelenlegi verziót nehéz lesz felülmúlni, a Genfi Autószalonon világpremierjét tartó új Civic Type R tanulmány azt sugallja, hogy az újdonság a rajongók újabb hullámát vonzza majd.

A merész és érzelmekkel teli dizájn mellett az előző Type R

versenysportban is edződött, a fordulatszámot jól tűrő DOHC i-VTEC motorja a fő vonzerő. A 200 lóerős teljesítményt két liter lökettérfogatból érjük el turbófeltöltő alkalmazása nélkül, s ahogyan az előző modellnél is, ez határozza meg az új változat egyéniségét is. A ferdehátú tehát olyan autónak ígérkezik, amelyet öröm vezetni és nagyszerű látványt is nyújt, a piaci bevezetés pedig 2007 elején várható.

A Civic új, háromajtós verziója, amely génjei egy részében osztozik a Type R tanulmánnyal, már az idén kapható lesz Európában. A dizájn sok eleme ismerős lesz a már bemutatott és méltán nagy sikert aratott ötajtós Civicről.

A Civic Type R és a háromajtós Civic az ötajtós modellhez hasonlóan a Honda of the UK Manufacturing (HUM) üzemében, Swindonban készül majd.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milyen kocsival járna, ha gazdag lene?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra. Tovább olvasom