Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

A Honda a Párizsi Autószalonon

A Honda párizsi standján egy sor olyan modell áll, amely szemléletesen mutatja be a Honda azon törekvéseit, hogy jelenleg és a jövőben is csökkentse autóinak károsanyag-kibocsátását. Párizsban látható egy sorozatgyártású és egy tanulmányautó világpremierje, s mindkettő a Honda hosszú távú környezetvédelmi elkötelezettségét bizonyítja.
A két legfontosabb újdonság egyike a régóta várt Insight tanulmány, amely a Honda legújabb fejlesztéseinek irányvonalát szemlélteti a benzines-elektromos hibridek kínálatában. Az Insight tanulmány mellett a másik nagyon fontos szereplő a vadonatúj Jazz – a megdöbbentően sokoldalú, kompakt kisautó, amely sokkal takarékosabb és tisztább üzemű lett.

Galéria kép
Galéria!


Insight hibrid tanulmány

Az Insight koncepció a Honda kínálatában egy olyan modell érkezését jelzi, amelyet eleve hibridnek terveztek. Az Insight tanulmány a Honda hibrid-stratégiájának új fejezetét nyitja meg, némi képet adva arról a három új hibridautóról, amelyek a következő négy évben jelennek meg a piacon. Az Insight tanulmány egy olyan praktikus és rugalmasan alakítható családi autó képét tárja elénk, amely bőséges teret biztosít az utasok és csomagjaik számára, ugyanakkor alacsony a károsanyag-kibocsátása és gazdaságosan üzemeltethető.

Az Insight tanulmány legfontosabb feladata bebizonyítani, hogy a hibrid autók is kerülhetnek annyiba, amennyit a legtöbb ember hajlandó megfizetni. Stratégiájához híven a Honda szeretné egyre népszerűbbé tenni a kedvezőbb emissziójú autókat, mert ezáltal jelentősen csökkenthető lenne a teljes CO2-kibocsátás. Az Insight tanulmányban összesítették az elmúlt 20 év hibrid-fejlesztéseinek minden eredményét, valamint több mint 35 év tapasztalatát a kis károsanyag-kibocsátású benzinmotorok gyártása terén – ez 1972-ban kezdődött a CVCC erőforrás megalkotásával.


A vadonatúj Honda Jazz

A Párizsba látogatók első ízben láthatják a Honda Jazz teljes modellkínálatát (melyet korábban bemutattunk a Kisalföld Online autós rovatában, illetve az AutóBazár hasábjain is). A Honda standján a vásárlók szemügyre vehetik az 1.2-es és az 1.4-es modellváltozatokat, valamint az i-SHIFT automatizált manuális váltóművel (AMT) felszerelt 1.4-es modellt is. Akik közelről megszemlélik a Honda díjnyertes ötajtósának új generációját, olyan autót látnak majd benne, amely megfelel azoknak, akik kisebb és gazdaságosabb kocsiba szeretnének átülni.

Galéria kép
Galéria!


Az új Jazz sok értéket sűrít magában: osztályelső csomag- és utasteret a továbbfejlesztett, egy mozdulattal ledönthető Magic Seats ülésrendszerrel, amelynek révén az autó annyira praktikus, mint általában az egy kategóriával nagyobb kocsik. A még az ülések ledöntése nélkül is 399 literes poggyászterével a legújabb kis Honda könnyedén fog megbirkózni azzal a rengeteg feladattal, amelyet sokrétű vevőköre ró majd rá.
A sokoldalú utastér mellett az új modell másik erénye a két új i-VTEC motor; ezek az erőforrások erősebbek, takarékosabbak és tisztább üzeműek, ráadásul halkabbak is lettek.


A megújult Civic Hybrid

Annak ellenére, hogy a Honda modellkínálatában új hibridek jelennek meg, a díjnyertes Civic Hybrid természetesen továbbra sem válik mellékszereplővé. A négyajtós szedán új stíluselemekkel gazdagodott, hogy Európa-szerte továbbra is túlszárnyaljon minden értékesítési tervet. A kisétkű családi autó külső megjelenését tovább javítják a mutatós első és hátsó lámpatestek, az agresszívabb lökhárító, valamint a könnyűfém keréktárcsák új formaterve.

A Civic Hybrid formai változásai megjelennek majd a hagyományos, 1.8-as erőforrással felszerelt négyajtós Civic szedánon is, amely Európa egyes piacain kapható.

Szintén Párizsban debütált a Civic Type R Special Edition, az áttervezett Type S és a módosított ötajtós Civic. A modellfrissítés során számos izgalmas, új fejlesztést hajtottak végre a Civic-családon – a Civic Type R Special Edition például differenciálművet kap, megújult az 1,4 literes motor, illetve lesznek további opciók a váltóművek terén.

Galéria kép
Galéria!



i-DTEC automatikus váltómű

Párizsban mutatják be a Honda új automatikus váltóművét is, amelyet az i-DTEC motorhoz fejlesztettek ki. Az új váltóra azért volt szükség, hogy kielégítsék az európai vevők igényét, akik szerettek volna automata egységet választani a 2.2-es dízelmotorhoz. Az új váltómű kifejezetten az i-DTEC turbódízelhez készült, s kiválóan illeszkedik annak rugalmasságához és széles fordulatszám-tartományban leadott nyomatékához. A Honda tervezési hitvallása szerint elfogadhatatlan lett volna egy külső beszállító váltóját használni, hiszen ez ronthatta volna az új erőforrás hatékonyságát.


Galéria kép
Galéria!



CR-Z sportos hibrid koncepció

A párizsi standon a CR-Z is látható – ez a kisméretű, sportos tanulmányautó jól szemlélteti a Honda jövőbeli törekvését, amely szerint mind több piaci szegmensben kell megjelenni kis, benzines-elektromos hibridekkel, növelve ezzel népszerűségüket. A CR-Z alapjaira épül majd a Honda egyre növekvő hibrid-palettájához tartozó új, kis hibrid kupé, ami vonzóbbá teheti a vásárlók szemében az alacsony CO2-kibocsátású járműveket. A sportos 2+2 üléses autó hátsó részén ugyanaz az alsó üvegfelület látható, ami három évtizeden át a CR-X stíluseleme volt, de alkalmazták az eredeti Insight kupén, legutóbb pedig a három- és ötajtós Civic modellen is.

FCX Clarity hidrogénhajtású üzemanyagcellás autó

A francia autókiállítás látogatói megtekinthetik a Honda üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt, amelyet az első vásárló július végén vehetett át az USA-ban. Elsőként a színésznő és környezetvédelmi aktivista, Jamie Lee Curtis és a filmproducer Ron Yerxa tapasztalhatták meg, milyen lehetőségek rejlenek egy olyan autóban, amelynek kipufogójából kizárólag víz távozik. Az FCX Clarity gyártása júniusban kezdődött Japánban, s a Honda hazájában az első tulajdonosok még ez végéig átvehetik autóikat.

Galéria kép
Galéria!



A Civic, az Insight tanulmány és a CR-Z benzines-elektromos hibrid mellett kiállított FCX Clarity újabb jelzés arra vonatkozóan, hogy mi a Honda jövőképe. Nézetük szerint a hidrogénhajtású üzemanyagcellás autó jelenti a megoldást a zéró emissziójú járművek terén, míg az alacsony CO2-kibocsátású hibrid hajtáslánc kitűnő megoldást kínál középtávon – az FCX Clarity sorozatgyártásának kezdetéig.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Opel Insignia Sports Tourer – kombi, sportmezben

A Párizsi Autószalonon (október 4-19.) leplezte le az Opel az új kombit, amelynek sportos, minőségi… Tovább olvasom