Kisalföld logö

2016. 10. 02. vasárnap - Petra 13°C | 22°C

A General Motors a 78. Genfi Szalonon

Számos világ- és európai premierrel mutatja fel márkáinak, mobilitási koncepcióinak és tervezői tevékenységének sokszínűségét a 78. Genfi Szalonon (2008. március 6-16.) a General Motors. Emellett a GM-Forum felvázolja a jövő mobilitását a GM HydroGen 4, a negyedik nemzedékű üzemanyagcellás jármű kiállításával.
A HydroGen4 jelentősen fejlődött elődeihez képest, dinamikusabb, tartósabb és a mindennapi használatra alkalmasabb lett. Máglyája 440 darab sorba kapcsolt cellából áll, elektromos teljesítménye 93 kW. A 73 kW/100 LE teljesítményű villamos szinkronmotor 12 másodperc alatt gyorsítja százra. Karbon-kompozit tankjában 700 bar nyomáson tárolt 4,2 kg hidrogénnel 320 kilométert tehet meg.

Chevrolet: az új, dinamikus stílusú, háromajtós Aveo világbemutatója

Idén a Chevrolet Europe genfi standjának fénypontja az új, háromajtós Aveo, amely először áll a közönség elé. Jelzi a márka szándékát a sikeres kompakt-család gyors bővítésére, hiszen az új ötajtós modell értékesítése is márciusban kezdődik. Mindkettő legfontosabb jellemzője a szembeötlő küllem, a minőségi berendezés és a még hatékonyabb benzinmotorok választéka. A háromajtós Aveo 2008 júniusától jelenik meg a márkakereskedésekben, 1.2-es és 1.4-es benzinmotorral (84 és 101 LE).



Egy esztendeje hivatalosan Genfben nyílt meg a „Fiatal? Kreatív? Chevrolet!", a művészeti iskolák növendékeinek páneurópai versengése. Most már láthatók e sikeres kezdeményezés gyümölcsei: a Chevrolet stand hostesei a Divat kategória győztes ruházatát viselik, tervezője a húszéves Léa Schindler volt, az ESMOD Nemzetközi Divatiskola (Lyon, Franciaország) hallgatója.


Opel: egyterű Meriva Concept, új motorral a Zafira, új Agila

Az Opel kihasználja tapasztalatkincsét az egyterűek tervezésében: a Meriva Concept jelzi, hogyan fejlődhet tovább a 2003-ban bemutatott, és azóta piacvezető bestseller: még flexibilisebb lesz! Belsejét a tetőbe nyúló, U-alakú szélvédő és a lendületes vonalú oldalablakok teszik derűsen világossá. Mindenki jól érezheti magát e praktikus autóban.



A flexibilis hétüléses kocsi mintapéldája, a Zafira felfrissült designnal és tízféle motorral kelleti magát. Újdonság a belépőszintű 1.6-os benzines (115 LE) és a két 1.7-es CDTI dízel (110 LE és 125 LE) – fokozott hatékonysággal. Elődeikhez képest 10 lóerővel is nőtt a teljesítményük, fogyasztásuk viszont öt százalékkal csökkent. Ehhez illik a Zafira magabiztosabb megjelenése, széles krómlécen viselt Opel-emblémával. Az Európai piacvezető egyterű-családból ott lesz az új Agila is, amelynek európai forgalmazása röviddel Genf után kezdődik.

Saab: világ- és európai premierek egy dinamikus márkánál

A GM Premier Estjén, március 3.-án hullik le a lepel egy Saab koncepcióról, amely további lépést vezet be a termékbővítésben. Detroit után Európában is bemutatkozik a 9-4X BioPower Concept. E crossover kocsit haladó formaterv, a környezetért vállalt felelősség és az élvonalbeli Saab XWD hajtómű jellemzi.



Újszerű poggyászszállítási megoldásainak egyike a Salomon márkával közösen kifejlesztett síléc-elhelyezés. Bioalkoholos (E85), négyhengeres, 2.0 literes BioPower turbómotorjának teljesítménye 300 LE, nyomatéka 400 Nm, jelentősen leszorított CO2 emisszió mellett.

Cadillac: Provoq Crossover Concept, CTS Coupé Concept, CTS-V és Escalade Hybrid


Két látványos koncepcióautóval folytatja megújulását a Cadillac. Mindkettő szerepelt már Detroitban, és most mutatkozik be az európai közönség előtt, akárcsak a sorozatban gyártott, nagyteljesítményű CTS-V sportszedán. Az újító Provoq Fuel Cell Concept a luxusutazás jövőjét vázolja fel – ez egy hidrogén tüzelőanyagcellás crossover, a GM úttörő E-Flex hajtásrendszerével, amely ötödik generációs cellamáglyából és lítium-ion akkumulátorból áll. Karcsú, jellegzetes Cadillac-formájával a Provoq Concept bőséges helyet kínál az utasoknak és poggyászuknak.



További érdekessége a fedélzeti fogyasztók (belső világítás, audiorendszer) ellátásába besegítő napelem a tetőn, az elektromos fékezés, valamint a hűtőmaszk nagy sebességnél áramvonalasan becsukódó, lassú menetben a cellamáglya hűtése céljából kinyíló lamellái. Belseje is tele van praktikus megoldásokkal. Öt utasa a Cadillac márkától megszokott kényelmet élvezheti, és fontos az is, hogy a tüzelőanyagcellás hajtómű nem vesz el a csomagtérből.



A kritikusok elismerését és több díjat elnyert, nagyon kelendő Cadillac CTS berobbant a modern design élvonalába. A folytatás a lélegzetelállító Cadillac CTS Coupe Concept, amely 2008-ban, Detroitban mutatkozott be, továbbfejlesztve a Cadillac tetszést aratott „Art and Science" formanyelvét. A kifejező, technikás és egyéni CTS Coupe a szedán drámai hatását fokozza az első sárvédőktől kezdve újraformált karosszériájával. B-tetőoszlop nincs, a 2+2 üléses utasteret fekete bőr és finom szövetkárpit burkolja. Motorjai között ott lesz a Cadillac népszerű 3.6-os, közvetlen befecskendezésű V-6-osa mellett egy jelenleg fejlesztés alatt álló 2.9 literes turbódízel is. Még sportosabb az Észak-Amerikán kívül 2008 végétől kapható, sorozatgyártású CTS-V, 550 lóerős (SAE) V8-as telivérrel a géptető alatt. Műszaki arzenáljából említést érdemel a Magnetic Ride Control futómű, az iparági újdonságot képező Performance Traction Management kipörgésgátló és a volánbillentyűkkel kapcsolható automata.


Európai újdonság az Escalade Hybrid is, a világ első nagy SUV modellje, takarékos hibridhajtással. Városban több mint 50 százalékkal fogyaszt kevesebbet, miközben megőrizte egyedi stílusát, és tágas méreteit. Amerikában 2008 nyarától kapható, Európában néhány hónappal később jelenik meg, két- és négykerék-hajtással. Városban, kis sebességnél, kizárólag elektromosan közlekedik, de ha nagyobb teljesítményre van szükség, simán belép a benzinmotor. A GM szabadalmazott hibridhajtása elektromosan változtatott áttételű erőátvitelt (EVT) és 300 voltos nikkel-fémhidrid energiatárolót (ESS) tartalmaz. A standard 6.0 literes V-8-as benzinmotort aktív elektronika (AFM) felügyeli.



Corvette: ZR1 szuper-sportkocsi

A Corvette bő ötven éve az amerikai sportkocsi-ikon, az új ZR1 pedig a világ legjobbjaival rivalizál. A Corvette ZR1 szíve a 6.2 literes V8-as, 620 lóerővel (SAE). Súlyát karbon sárvédőkkel, gépházfedéllel és tetővel szorították le 1500 kilóra – ennek megfelelően megy is, csúcssebessége 320 km/óra. A GM által valaha gyártott leggyorsabb autó várhatóan 2008 vége felé lesz kapható Európában.


HUMMER: HX Concept, a hallatlanul sokoldalú terepjáró

A HUMMER HX Concept kompakt, fiatalos és hallatlanul variálható. Karosszériáját pillanatok alatt lehet hozzáigazítani az utasok igényeihez: tetőelemeinek leszedése után kis platós teherautó vagy kabrió lesz belőle. Még jobban árad befelé a friss levegő, ha leakasztják az ajtókat is – sok komoly terepjárós kedveli e lehetőséget. Ha pedig nem akarják, hogy megakadjanak sziklán, bokron, egykettőre lecsatolják a sárvédőket. A koncepcióautót E85-üzemanyagú 3.6-os V6 FlexFuel motor hajtja.

 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Renault Laguna GT: élmény és teljesítmény

A stílusos, kifejező Renault Laguna GT bemutatja az új, négykerék-kormányzású Active Drive alvázat… Tovább olvasom