Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

A flottavásárlók nélkül alig kelne el új autó

Márciusban már nőtt az új autók értékesítés, az első negyedévi mínusz azonban még így is 10 százalék. Legnépszerűbb márka a Ford, legkelendőbb modell a Skoda Octavia.
A JATO Dynamics szerint 2013. márciusában 5085 új személygépkocsi, valamint 824 kishaszon-gépjármű került forgalomba, az év első negyedében összesen 12 ezer 635 új személyautó és 2267 kishaszon-gépjármű futott ki a magyar utakra. A személygépjárműveknél a forgalomba helyezés a tavaly márciusinál 6 százalékkal magasabb, az első három hónap összesítésében azonban 10 százalékkal kevesebb, mint a megelőző év azonos időszakában. A kishaszon-gépjárműveknél az előző év márciusához képest 15, a teljes első negyedévet nézve 20 százalékos a visszaesés.

Márciusban a legsikeresebb autómárka a Ford volt, 684 darabbal, és az első negyedévben is a Ford győzött 1653 forgalomba-helyezéssel – ezzel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie. Modell szinten a legtöbb, 266 darab Skoda Octaviából kelt el márciusban, az idei éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 669-es eladással.

 Mindig is a flottavásárlók kedvence volt az Octavia A szerző felvétele
Mindig is a flottavásárlók kedvence volt az Octavia
A szerző felvétele

Az új autó forgalomba-helyezések döntő többsége, 73 százaléka továbbra is céges, itt nincs érezhető változás a tendenciában. Az nem meglepő, hogy a Skoda 88 százalékos arányban produkált flottaeladást, az viszont igen, hogy a Fiatnál ez még magasabb, 95 százalék. Idén a Dacia és a Suzuki bizonyult eddig népautónak, az előbbinek valamivel több mint a felét vásárolták magánszemélyek, míg a „Mi autónkból" közel kétharmados volt ez az arány.

Más volt ez a március, mint a 2008-as, válság előtt ebben a hónapban 16 ezer 129 személyautó és haszongépjármű talált gazdára, ami 269 százaléka az idei márciusnak. Az év hátralevő 9 hónapja a JATO szerint nem kecsegtet nagy reményekkel, a potenciális magánvásárlók közül azok, akik a 2008-ig tartó hiteldömpingben adósodtak el, még sokáig nem nyitják rá a szalonajtót az autókereskedőkre.

Erdélyi Péter
Erdélyi Péter
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hangsúlyozza, hogy a személygépjárművek forgalomba helyezésénél az előző évhez mért elmaradás fő oka, hogy 2012 január elsején csökkent drasztikusan a regisztrációs adó, e miatt számos 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését a következő év elejére kérték az ügyfelek. – A hatás már pozitív irányba fordult márciusban, vagyis éves összehasonlításban látszik, hogy az elmaradás mérséklődik, és várhatóan az év második felére kismértékű növekedés elérhető – mondja JATO-nál optimistább megközelítést Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke.

Szerinte az értékesítés továbbra is olyan alacsony, hogy a havonkénti összehasonlításnak nincs sok értelme. A piaci folyamatok legkorábban az első félévi forgalomba helyezések ismeretében értékelhetők. Tény, az év első kéthavi trendje megfordult márciusban, ami némi bizakodásra ad okot az év hátralévő részére. – Továbbra is azt gondoljuk, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához legalább havi 7000 új személyautó forgalomba helyezése szükséges, ettől sajnos még messze vagyunk, így a márkakereskedések továbbra is nehéz pénzügyi és gazdasági helyzetben vannak – hangsúlyozza az elnök.

Olvasóink írták

  • 1. Pikulics 2013. április 08. 17:31
    „Politikusaink rég` elfelejtették, amit még Mária Terézia isa tudott:

    Etetni kell a birkát, ha nyirni akarjuk!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben

Az elmúlt év során tapasztalható lassú, fokozatos emelkedés ellenére sem képes kikeveredni a… Tovább olvasom