Kisalföld logö

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -6°C | 1°C

A2-H2: hibrid kisautó az Auditól

Az Audi legújabb hidrogénhajtású járművéről csak most közölt néhány adatot a gyártó.
Az Audi legújabb hidrogénhajtású járművéről csak most közölt néhány adatot a gyártó, pedig az A2-H2 már az októberi Challenge Bibendumon is részt vett. Az Audi legkisebb modelljére épülő kísérleti modell erősebb mint bármely szériagyártású rokona: a beépített villanymotor akár 150 lóerő mozgósítására is képes, legnagyobb forgatónyomatéka pedig akkora mint egy kisebb fajta traktor-motoré: 425 Nm. Ekkora teljesítményhez persze megfelelő mennyiségű energiára is szükség van, így az Audi mérnökei az üzemanyagcellából és a nagy kapacitású NiMH akkumulátorból a hibridhajtású modellekéhez hasonló rendszert alkottak.

Normál használatban a hidrogént vízzé alakító üzemanyagcella egymagában látja el árammal a villanymotort, és még az akkumulátorokat is tölti. Ha viszont hirtelen gyorsítás következik, akkor az akkumulátor és az üzemanyagcella együttesen táplálja a villanymotort. Ennek köszönhető, hogy az A2-H2 egyáltalán nem nevezhető lomhának: kevesebb mint 10 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, csúcssebessége pedig 175 km/h. Az autó üzemanyag-tartályában összesen 1,8 kilogramm hidrogén fér el - ez nagyjából hat liter benzinnek felel meg - és egy tankolással 220 km megtételére képes, azaz fogyasztását tekintve olyan, mintha 2,73 liter benzint égetne el 100 kilométeren.

A tetszetős adatok ellenére azonban az A2-H2 még igen messze van a sorozatgyártástól: a technológia úttörőjének számító Ballard Power Systemstől vásárolt üzemanyagcella ugyanis még mindig igen drága, és bizonyos körülmények közt - például fagypont körüli hidegben - egyáltalán nem működik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Életeket mentő téli gumiabroncs

A szakemberek szerint – a biztonsági övhöz hasonlóan – KRESZ- módosítással kötelezővé lehetne tenni a téli mintázatú abroncsok használatát a gépkocsikon. Fokozatos bevezetéssel elviselhető lenne az autósokat anyagilag megterhelő változás, amiben szerepet vállalhatnának a biztosítók és a szaktárca is. Kalincsák István közlekedési szaktanácsadó a témát aktuálisnak tartja.  Tovább olvasom