Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 4°C | 14°C Még több cikk.

908 RC: a Peugeot feljebb tette a mércét

Olyan négyszemélyes, rendkívül dinamikus stílussal felruházott limuzint kívántak létrehozni, amely az autózás eddig ismeretlen élményét nyújtja.

A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően születik meg az álom, amelyben most egy olyan egyedülálló jármű megteremtésén keresztül osztozhatunk, mint a 908 RC.

A 908 RC a fantasztikus motorról, a részecskeszűrős (FAP) Peugeot V12 HDi-ről kapta nevét, amely a 2007-es évadtól kezdődően a versenymodelleket hajtja majd. A modellcsalád sportos változatait jelölő „RC" betűk a 2002-ben megjelent RC  és RC„tanulmányautókra utalnak, hiszen a 908 RC megalkotásakor a tervezők nagyban merítettek a két modell újszerű felépítéséből.

Olyan négyszemélyes, rendkívül dinamikus stílussal felruházott limuzint kívántak létrehozni, amely az autózás eddig ismeretlen élményét nyújtja a bent ülőknek. Megalkuvás nélküli autót, amely ötvözi a sportos lelkületet, a kényelmet, a luxust és a környezetvédelmet. Vagyis egy exkluzív, négyajtós járművet, amely a külső szemlélőt és a benne utazók összes érzékét „megszólítja".

Mechanika és felépítés

A 908 RC-t a 2007-től a „Le Mans Series" futamokon indítani kívánt modellekhez kifejlesztett HDi FAP dízelmotorral szerelik fel. A V alakban elhelyezett, 12-hengeres, 5,5 liter lökettérfogatú motor ereje felülmúlja a korábbi dízelekét; legnagyobb teljesítménye 515 kW, nyomatékmaximuma egészen kivételes, meghaladja az 1200 Nm-t. A 100 fokban nyitott V erőforrás súlypontját a lehető legalacsonyabbra helyezték. A két kipufogórendszer végén elhelyezett egy-egy részecskeszűrő igazi környezetbarát autóvá teszi a 908 RC-t.

A 908 RC eredetisége abban rejlik, hogy a motort sajátosan középre és hátra helyezték kereszt elrendezésben, így igyekeztek azt kompakttá tenni. A hatsebességes, szekvenciálisan irányított sebességváltó, amelyet az óriási nyomaték üzembiztos leadására alkottak meg, szintén rendkívül kompakt, és -teljesen logikusan – a motor alatt kapott helyet.
A hajtószerkezet elhelyezkedése méretes csomagtartó kialakítását tette lehetővé, amely a hátsó tengely mögött található, és egyáltalán nem befolyásolja az utastér tágasságát. Ennek a felépítésnek a másik előnye az előretolt vezetőülés, amely a maximumig fokozza a vezetőnek és az utasoknak nyújtott élvezetet.

 

Külső stílus

A jármű felépítése rendkívül alacsony magasságot és igen „összeszedett" első részt, vagyis az előkelő és sportos stílusnak kedvező arányokat eredményezett. Az autón, amely biztosan ül a nagyvonalúan méretezett (elöl 20, hátul 21 colos), húszküllős, szoborszerű alumíniumkerekeken, jól érezhető a macskaszerű benyomás,  az orr résztől a hátsó lámpák csúcsáig. 
A márka emblémája most még erőteljesebben járul hozzá a 908 RC kifejező erejének megformálásához.

Elöl az oroszlán génjei áradnak minden részletből, kezdve a nagyszerű egyéniséget sugalló lámpákkal. A világításról ledek gondoskodnak, a ragyogó tekintet elsősorban a belső elemek kidolgozásának köszönhető, pontosabban a drágakőszerűen csiszolt kristálynak, amelyből egy pupilla íve bontakozik ki. A motorháztető mintha közvetlenül egy nagymacska fejét mintázná : a fenevad száját a középső „gödröcske" osztja ketté, amelyet egy krómozott elem jelenít meg, ennek csúcsán helyezkedik el, „orr" gyanánt, a márka logója.

Különös gondot fordítottak a karosszéria egységének kidolgozására. Az ajtókilincsek megszüntetésével rendkívül egyszerű, letisztult felületek jöttek létre, maximális teret adva a karosszérián megcsillanó fények játékának.

A ledekkel megvilágított hátsó lámpák beleolvadnak az autó farának jellegzetesen kidomborodó formájába, és magukban foglalnak egy hatalmas karmot idéző, sima felületű alumínium elemet. A hátsó vonalat egy hangsúlyos króm betét emeli ki és egyben sportos megjelenést ad a szoknyarész alsó részének. Közrefogja a kétoldalt kivezetett két dupla  kipufogócsövet és az általuk közrefogott szellőzőrostéjt.

A kékben játszó fekete metálfényezés tovább erősíti a tanulmányautóból áradó előkelőség, dinamizmus és letisztultság érzését.


Az utastérben

A 908 RC megteremtői kiemelt figyelmet fordítottak a belső hangulat kialakítására. Az autó felépítéséből adódóan előretolt utastérnek és a háromnégyzetméternyi, hatalmas üvegfelületnek köszönhetően a bentülők tökéletes egységet alkotnak az úttal és a külső környezettel. Az óriási szélvédő különleges formája maximális látómezőt biztosít (akár az RC tanulmányautókban). A szélvédő magasan a vezető fölé nyúlik, a középső rugótorony vonalába, ahol az üvegtető kezdődik. Igy az elöl és hátul utazók közvetlen kölcsönhatásban érezhetik magukat a külvilággal. A négy különálló üléssel felszerelt, tágas utastér kivételes világosságot és láthatóságot biztosít, hozzájárulva ezzel a páratlan hangulat megteremtéséhez.

A külső megjelenést letisztult, légies stílus jellemzi a kényelem szolgálatába állított műszaki megoldásokkal. A jármű valamennyi komfort funkciója (rádió, MP3-olvasó, navigációs rendszer, négyzónás klímaberendezés stb.) könnyen irányítható a nagyméretű, érintő képernyő segítségével. Ez az IHM (Interface Homme/Machine) a hátul ülő utasok számára is hozzáférhető a két ülést elválasztó középkonzolra helyezett multimédia képernyőnek köszönhetően. A nemes anyagok és a kivitelezés csúcsminősége mind hozzájárul a 908 RC utasterében uralkodó luxus és időtlen hangulat megteremtéséhez. A körbefutó barna tölgy szegély, az ametisztszürke bőr bevonat, a csiszolt alumínium betétek, a krómelemek, a Bell&Ross óra, vagyis minden közreműködik a tapintásból, a látásból és a szaglásból fakadó kivételesen előkelő élmények felkeltésében. A praktikusságról sem feledkeztek meg, hiszen a hűtött, méretes kesztyűtartón kívül sokféle rakodóhelyet alakítottak ki az ajtópanelekben, valamint az első és a hátsó konzolban.
A 908 RC így felfegyverzett utastere beszállásra invitál.


Karosszéria és autó-út kapcsolat

A Peugeot tanulmányautók legnagyobb hagyományainak szellemét tükröző 908 RC egyedi példány, amelyet a márka formatervezési központjában alkottak meg. A karosszéria előimpregnált karbon kompozitból, valamint autoklávban, vákuumban polimerizált alumínium méhkas formából készült. Az önhordó váz hátsó része magában foglal egy csöves szerkezetű bölcsőt, ehhez kapcsolódnak a mechanikai elemek és a futóművek.

A futóművek nyomatékmentesített, kettős első és hátsó alsó háromszög lengőkarból állnak, ezeket a 407-ből kölcsönözték.

A fékezésről négy monoblokk, kerámia karbon kompozitból készült tárcsa gondoskodik, amely a kis tömege mellett kiváló hőhatásfokú. A kerékabroncsokra elöl Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20, hátul 285/30 R21 gumikat feszítettek.

Aerodinamika

A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak az autó aerodinamikájára, ennek eredményeképpen kitűnő, 0,556 mértékű légellenállási tényezőt sikerült elérni. A hatékony teljesítmények és az autó optimalizált fogyasztása érdekében a légmozgásokat légcsatornában tanulmányozták, így sikerült elérni a magas motor teljesítményt a hajtószerkezet megfelelő hűtésének biztosítása mellett.

A két részes levegőbeömlő gondoskodik a két hűtőradiátor hűtéséről. Erősíti még az aerodinamikai folyamatot egy belső áramlat, amelynek az első kerekek előtt található fekete eloxált alumínium léghűtő bordákon keresztül érkezik a karosszériába.
A motor hűtését a hátsó ablakok oszlopának magasságában elhelyezett nyílásokon átáramló levegő segíti.

A két turbófeltöltő levegőcserélői a hátsó kerékdobokból nyerik a levegőt, ami aztán a kerékdobok mögött látható bordákon keresztül távozik.
A csomagtartóba rejtett mobil légterelőt a vezető akkor veheti igénybe, ha a hátsó leszorítóerőt szeretné növelni. A sík alj és a diffúzor tovább növeli a gépkocsi stabilitását.

A 908 RC, a majdani versenyautó luxus közúti kiadása egy bizonyos folytonosságot jelenít meg a „gentleman driver" szellemiséggel, már csak a mechanika tekintetében is. A csúcskategóriás modellek iránt érdeklődő vevők számára készült, akik számára természetesen fontos a kiemelkedő szolgáltatási szint, de még fontosabb az autó és annak története iránti szenvedély, valamint az erős stílus és a páratlan vezetési öröm szolgálatába állított innováció.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felfuttatják a TT gyártását

A győri Audi gyárban mintegy 800-ra emelik az összeszerelést végző dolgozók számát a következő… Tovább olvasom