Kisalföld logö

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -8°C | -1°C

5-ös BMW: 5 generáció, 5 millió darab

2008. január 29-én a BMW csoport dingolfingi gyárában elkészült az ötmilliomodik 5-ös BMW, egy metálfényű karbonfekete 530d.

A modellsorozat története 1972-ben kezdődött, akkor mutatták be az első BMW 5-öst a frankfurti autókiállításon, és a BMW modelleknél azóta is alkalmazott kódolást is akkor vezették be. Az első szám a modellsorozatra, a második kettő a motorra, illetve annak térfogatára utalt. Az új kétliteres, négyhengeres autó így a BMW 520 elnevezést kapta, szóban pedig „öthuszasként" lett ismert. Az első darabokat még a müncheni gyárban építették, majd 1973-ban az akkor átadott dingolfingi üzembe helyezték a sorozat gyártását. Már az első generációval (699 094 db) sikerült a BMW-nek ennek az autóosztálynak a gyártási volumenjét megdupláznia, hiszen nemcsak németországi ügyfelek érdeklődtek az autó iránt: az 5-ösök több, mint felét exportra gyártották.


 
Második és harmadik: több mint 2 millió

1981 nyarán jött a második generáció (722 328 db), amely a BMW számára forradalmi lépést is jelentett, hiszen 1983-ban az 524td modellel a gyár belépett az akkor még elég érintetlennek számító dízelautó piacra.
1988 elején érkezett az 5-ösök harmadik generációja (1 333 438 db), amelynek motorválasztéka, a sorozat történetében először, kizárólag hathengeres motorokkal indult. Három évvel később, 1991-ben Touring elnevezéssel a kombiváltozat is bemutatkozott.
 
A negyedik csaknem másfél

A negyedik generációig 1995-ig kellett várni (1 470 757 db), de megérte, hiszen a kilencvenes évek 5-öse mértéket teremtett kategóriájában a statikus és torziós merevséget tekintve.


 
Hatékony és dinamikus

Az aktuális, ötödik generációval, amelyből a 2003-as bemutatkozás óta eddig majdnem egymillió darabot adtak el, a világ első autógyáraként a BMW a könnyűépítés új formáját vezette be. A jelenlegi 5-ös teljes elülső része ugyanis alumíniumból készült, amely alacsony súlyával hozzájárul az optimális tengelyterhelési elosztáshoz. Sőt, 2007 óta az 5-ös BMW-t a BMW Hatékony Dinamika (Efficient Dynaimcs) koncepciónak megfelelően gyártják, így alacsonyabb fogyasztás és károsanyag kibocsátás mellett nagyobb teljesítményt lehet elérni az autóval. Az 520d modell például, kategóriájában elsőként, kevesebb, mint 140g szén-dioxid emissziós értékkel rendelkezik. Miközben a négyhengeres dízelmotor átlagos fogyasztása mindössze 5,1 liter, teljesítménye pedig 177 lóerő, kilométerenként csupán 136g szén-dioxidot bocsát ki.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új programokat kínál a Porsche Driving Experience

A Porsche Driving Experience keretében a Porsche AG 2008-ban is egyedi rendezvényeket kínál mindazok… Tovább olvasom