Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

30 éves az örökifjú G-osztály

Gyártásának harmincéves jubileumához érkezett a Mercedes-Benz G-osztály. A stuttgarti autómárka 1979 tavaszán mutatta be először a nyilvánosságnak a robusztus terepjárót, és azóta, szerte a földkerekségen, mintegy kétszázezer darabot adott el belőle. A változatlanul markáns forma és a kiváló technika időközben kultikus rangot adott a világ egyik legmegbecsültebb offroad-járművének.
Az elismerten legjobb terepjáró-modellcsalád a markáns G rövidítést viseli a csillag mellett, győzött a Dakaron, szolgált pápamobilként, autós stílus-ikonná vált, sorra nyerte a közönségszavazásokat, és a közben öt modellsorozatra bővült Mercedes-Benz SUV-kínálat ősatyjának számít. Harmincéves gyártási idejével messze ez a rangidős személyautó a márka 120 éves történetében. Persze folyton fejlesztették a technikáját, az alapvető jellemvonások megőrzésével. Az állandó összkerékhajtás, az elektronikus felügyeletű 4ETS trakciós rendszer, az ESP®, a ˝Low-Range˝ terepfokozat és a három kapcsolható differenciálzár minden akadály legyőzésére képessé teszi, közúton pedig a Mercedesre jellemző biztonságot garantálja.

A tavaly megjelent komfortorientált G 463, illetve a G 461 használati jármű is remekül bevált – szó sincs még a sikertörténet befejezéséről! Ahogy Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezetője mondta: ˝Eddig kétszázezer G-t adtunk el. Az autó ma sikeresebb, mint bármikor, vevői lelkesebbek, mint bármikor – lehet, hogy tíz év múlva ünnepeljük a következő kerek születésnapot.˝


1972-ben kezdődött a história

A fejlesztéshez 1972-ben fogtak hozzá, a Daimler-Benz és a grazi Steyr-Daimler-Puch együttműködési szerződésének aláírásával. 1975-ben döntötték el a sorozatgyártást, és az új üzem létesítését Grazban, ahol a G-osztályt mindmáig jórészt kézi munkával állítják össze. Az 1979 tavaszi premieren négyféle motorral kínálták, 53 kW/72 LE – 110 kW/150 LE teljesítménnyel, vászontetős, valamint rövid és hosszú tengelytávú kivitelben. Az első évtized rendszeres fejlesztései után 1989 őszén következett egy döntő fontosságú lépés: utánpótlást kapott a G-modellcsalád. Az átdolgozott eredeti modell mellett, amely a 460 belső kódot viselte, és főképp használati járműként volt közkedvelt, megjelent az új, állandó összkerékhajtású, alapfelszerelésként első és hátsó differenciálzárral, valamint 100 százalékos középső differenciálzárral ellátott 463. Extraként ABS volt kapható hozzá. A teljesen átdolgozott utastér új ülésekkel, belső burkolattal, középkonzollal, új műszerfallal és fabetétekkel tündökölt.

2001 szeptembere óta nem hiányzik a G-osztályból az ESP® menetstabilizáló, a 4ETS és a fékasszisztens sem.

30 éves az örökifjú G-osztály

Komplett kínálat: a G-osztály ma

Jelenleg háromféle karosszéria (hosszú és rövid kombi, kabrió) áll rendelkezésre a takarékos V6-CDI motorral mit (165 kW/224 LE, 540 Nm) vagy az erős 5,5 literes, V8-as benzinessel (285 kW/388 LE, 530 Nm). A kizárólag négyajtós hosszú kombiként kapható G 55 AMG csúcsmodellt V8-as kompresszoros motor 373 kW/507 LE teljesítménye és lenyűgöző 700 Nm nyomatéka hajtja, nemcsak lélegzetelállító dinamikával, hanem vérpezsdítő hanggal is.

Továbbra is fontos családtag a G-Guard, a hosszú G 500 kombi alapján. A páncélozott, B6 vagy B7 minősítésű kocsi ellenáll a kézifegyvereknek és bizonyos hatású robbanószerkezeteknek.


G-osztály EDITION30 és G-osztály EDITION30.PUR: születésnapi különkiadás

A G-osztály legnehezebb terepet leküzdő képességét juttatja érvényre az EDITION30.PUR különkiadás, a 461-es családhoz tartozó G 280 CDI alapján. Ez a hosszú kombi az első generációs G-modell előtt tiszteleg, és ahhoz hasonlóan a világvándorok, az expedícióvezetők, a G-rajongók, és általában az abszolút megbízható, akadályt nem ismerő autót keresők álomjárműve.

A G EDITION30.PUR extraként ellátható az ˝Offroad-Paket 1˝ vagy ˝Offroad-Paket 2˝ csomaggal, amelyek tartalma például alufelnire szerelt 265/75 R 16-os terepgumi, hajlékony sárvédő-szegély, védőrács a fényszóróknál és a lámpáknál, a tetőcsomagtartó elérését megkönnyítő járható motorháztető, az első vonószerkezet, és a kétszárnyú hátfalajtó. ˝
Belül strapabíró szövettel vagy műbőrrel kárpitozott négy darab egyedi ülést, gumiszőnyeget, fröccsenő víztől védett kezelőszerveket és lábtéri vízleeresztő nyílásokat találunk. A csomagtér fapadlója, rögzítő gyűrűi és rakodósínje éppúgy beletartoznak a felszereltségbe, mint az állóhelyi fűtés és a manuális klímaberendezés.

A G 463 alapján készült EDITION30 különkiadással a G-osztály komfortját és presztízsét hangsúlyozza a Mercedes-Benz. Kívülről a platina-fekete designo-fényezés, a különleges könnyűfém-kerék és a sárvédők EDITION30 felirata teszi felismerhetővé a hosszú tengelytávú G 500 kombit, belül „chablis" bőrkárpit és fekete nyárfa designo-fabetétek gyönyörködtetnek. Mindkettő 2009 februárjától rendelhető meg.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Volkswagen Polo világpremierje

A 2009-es év Volkswagen kisautójával a márka következetesen teljesíti a jelen magas szintű… Tovább olvasom