Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

A motorgyártás és az úszás titka

Ahogy az úszók is váltig állítják: igenis van különbség "hossz és hossz" között, úgy a motorgyárban dolgozók is azt mondják, munkájuk nem feltétlen monoton.

Minden nap újabb kihívást jelent számukra – Maár Csaba a négyhengeres dízelmotorgyártás területén szereldei munkatárs, teamkoordinátor. Személyén keresztül ismerhetjük meg a "motorgyári" életet.

Egy új élet és új világ várt a húszas éveiben járó Maár Csabára, amikor Erdélyből áttelepült Magyarországra. 2001-et írtunk, a fiatalember elvégezte otthon a gimnáziumot – általános karbantartói végzettséget szerezve.

"Nem tévedés, a román oktatási rendszerbe mindkettő belefér" – magyarázza Csaba, aki tíz évet visszaugorva az időben felidézi a kezdeti próbálkozásait Győrben.

"A várost azért választottuk, mert a barátaink itt éltek, ők segítettek a kezdeti időkben. Én ruhatervezőként tudtam anno elhelyezkedni, az Audi akkor még legfeljebb álom lehetett. Sokan nyilván azt gondolják, hogy eleve is a gyár miatt jöttünk a kisalföldi megyeszékhelyre, de nálunk – ahogy mondtam is – a barátok segítsége volt a perdöntő. Más kérdés, hogy aztán amint lehetett, megragadtam az alkalmat és jelentkeztem az Audiba..."
Maár Csaba azt mondja, elsőre sikerült a felvételi, amit most értékel igazán. "Emlékszem az első pillanatra: beléptem a gyárba, csak álltam és bámultam. Óriási érzés volt."

A motorszerelő soron dolgozott évekig, a mozdulatok még mindig benne vannak, amelyeket napjában sokszor, rengetegszer ismételt. (Van, hogy még ma is ismétel.)

"Napi kétezer-ötszáz motort készítünk, tudom, hogy sokan azt gondolják, hogy ez monoton munkát jelent. Részben persze igaz, de egyrészt úgy osztjuk be a munkatársakat, hogy lehetőleg mindig más részlegen, más motoron dolgozzanak; másrészt pedig meg lehet találni a változatosságot a munkánkban. Komolyan mondom, hogy minden nap más kihívást jelent, ezért is élvezem a munkát annyira az Audiban."

Maár Csaba 2011-től koordinátorként dolgozik, vagyis kilenc ember munkáját irányítja. "Szorgalom és hozzáértés" – ez kellett ahhoz, hogy kiemeljék: válaszolja kérdésünkre. Csapatával az A1-estől az A6-osig, illetve a TT-khez készítik a motorokat. Azt mondja, a motoroknál megtalálta a számítását, az új járműgyár ugyanakkor lenyűgözi. Mindenesetre maradni szeretne a motorgyárban. Kollégáival jó a kapcsolata, csapat lettek, néha össze is járnak, de persze mindenki a családját helyezi az első helyre, ha teheti.

Maár Csaba azóta a magánéletében is révbe ért. Magyarországon új szerelem talált rá, gyermeke is született. Nem ő az első, s nyilván nem is az utolsó olyan audis munkatárs, aki nagyon is el tudja képzelni, hogy gyermeke egyszer szintén az Audiban keres munkát magának. „Én megtaláltam a számításomat itt, a legtöbb, amit a gyermekemnek adhatok, az az, hogy hasonló utat kínálok neki. Ő fogja persze eldönteni, mit szeretne, de azt nem bánnám, ha a példám ragadós lenne. Meglátjuk."
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyelvi tábor 2014-ben is!

Ötödik alakalommal hirdet nyári nyelvi táborokat az Audi Akademie Hungaria Kft. 6–12 éves korú… Tovább olvasom